Moderator: Redaktörer
jonasp skrev:after we all confirmed that we could hear meaningful differences, Wilson whipped a fake component shell off the digital source and revealed that we weren't listening to a $20,000 CD player, but an Apple iPod playing uncompressed WAV files!"
Christer_Tamm skrev:jonasp skrev:after we all confirmed that we could hear meaningful differences, Wilson whipped a fake component shell off the digital source and revealed that we weren't listening to a $20,000 CD player, but an Apple iPod playing uncompressed WAV files!"
Men det här var ju bara vid ETT tillfälle. Dessutom var det ju 60 Hz och 110 V, så det säger ju ingenting om hur det låter här i Sverige. Tänk om det skulle låta annorlunda vid andra tillfällen? Jag tycker Wilson borde försöka hitta skillnaderna mellan en iPod och konkurrentens CD-spelare, istället för att prata så negativt hela tiden.
dole skrev:Hade de något att jämföra med eller var det bara wav filer de lyssnade på![]()
Och vart ligger det där Plassebo någonstan egentligen
Christer_Tamm skrev:jonasp skrev:after we all confirmed that we could hear meaningful differences, Wilson whipped a fake component shell off the digital source and revealed that we weren't listening to a $20,000 CD player, but an Apple iPod playing uncompressed WAV files!"
Men det här var ju bara vid ETT tillfälle. Dessutom var det ju 60 Hz och 110 V, så det säger ju ingenting om hur det låter här i Sverige. Tänk om det skulle låta annorlunda vid andra tillfällen? Jag tycker Wilson borde försöka hitta skillnaderna mellan en iPod och konkurrentens CD-spelare, istället för att prata så negativt hela tiden.
CT:
Du är en klippa. Tänker precis som jag. Dessutom om det var i Las Vegas så har dom ju ingen luftfuktighet alls.
NOT!
Christer_Tamm skrev:Men det här var ju bara vid ETT tillfälle. Dessutom var det ju 60 Hz och 110 V, så det säger ju ingenting om hur det låter här i Sverige. Tänk om det skulle låta annorlunda vid andra tillfällen? Jag tycker Wilson borde försöka hitta skillnaderna mellan en iPod och konkurrentens CD-spelare, istället för att prata så negativt hela tiden.
Callisto skrev:Om de lät dåligt så beror det antagligen på undermålig elektronik bakom vilket genast visar sig i ljudet från dessa. Det kanske drevs med NAD 208![]()
.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster