Sentec TU8 scema

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

roffeumea

Sentec TU8 scema

Inläggav roffeumea » 2006-07-22 19:22

Hej hjälp mig med ett schema till min sentec tuner TU8

mvh Rolf :(

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2006-07-22 19:49

Om jag var ny på forumet och skulle vilja ha tag på ett sådant schema skulle jag nog formulera mig lite annorlunda.

Först skulle jag berätta kortfattat om mig själv och varför jag behöver schemat, därefter skulle jag uttrycka att jag skulle bli väldigt glad och tacksam om någon ville hjälpa mig att få tag i ett schema.

Därför blir mitt svar till dig: www.google.com :wink:

Försök igen, Rolf
Ha ett fint liv.
Våga stå för något, hyckla aldrig !

Användarvisningsbild
Jocke

Inläggav Jocke » 2006-07-22 21:38

Om man är ny på forumet känns kanske inte det här bemötandet särskilt välkomnande! :evil:

Jag har haft en sådan där TU-8 som skulle vara den bästa i sitt slag för den tiden. Hört att andra nosat reda på telefonnumret till Sentec och sedan fått den hjälp de behövt. :)

/J

roffeumea

Inläggav roffeumea » 2006-07-22 23:37

Tack för mig
mvh rolf :(

Kranzberg

Inläggav Kranzberg » 2006-07-23 09:59

Roffeumeå!
Du är åtminstone av mig, välkommen på Vintageavdelningen.
Jag tycker också att du blivit tråkigt bemött.
Inte ska man behöva berätta sitt livs historia, räkna upp vilka prylar som ingår i ens anläggning och dessutom stå med mössan i hand likt gångna tiders fattigfolk inför patron, för att bli bedömd huruvida man platsar på forumet eller ej.
www.svalander.se har en del om Sentec på sin websida. Där kan du kanske få hjälp
Han som en gång i tiden stod bakom Sentec heter Johan Bernström.

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2006-07-23 14:56

Vad kan denna :wink: smiley betyda ?

Kranzberg: Gör en sökning på google "sentec tu-8" och första träff innehåller all info som "Rolf" kan önska.

Jag tror faktiskt att det var därför Rolf tackade för sig.
Ha ett fint liv.

Kranzberg

Inläggav Kranzberg » 2006-07-23 17:38

MP sågar tydligen inte bara andra med sin motorsåg utan också sig själv utan att han har det klart för sig. MP har uppenbarligen inte förstått innebörden av den smiley som "roffeumea" placerat sist i sitt senaste inlägg.

När jag googlar på "Sentec tu-8" som MP föreslår hamnar jag först hos Repsam!

Om jag däremot söker på "Sentec TU8" (utan bindestreck) hamnar jag på www.tekniken.se/sentec/. Jag dristar mig till att anta att det är denna sida som MP ofullständigt refererar till. Jag känner till den sidan. Där finns inget schema på TU 8, men väl på en del andra äldre sentecprodukter.

Jag anser fortfarande att Svalander, som ju kan en del om Sentec, är ett bra tips för att starta letandet efter ett kopplingsschema på TU 8:an.

Inför kommande diskussioner på "Vintage", om vad de vara månde, vill jag på det vänligaste och utan att specifikt rikta mig till någon eller några särskilda eller enskilda personer, uppmana alla, vilka nyttjar forumet, att hålla en hög toleransnivå inför varandras disussionsinlägg, åsikter, frågor etc.

:)

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2006-07-23 18:36

Tack för de vänliga orden. 8)

Den sorgsna smileyn var med redan från första inlägget, trodde nästan det var en signatur
Ha ett fint liv.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2006-07-24 08:25

Märkligt med smileyn i roffumeas start av tråden!

Återgå till Vintage-hifi