Moderator: Redaktörer
Jocke skrev: Prova med en tongenerator och svep från c:a 1k och uppåt så får du ju en fingervisning om ev nedsättning!
Jocke skrev:Det går ju aldrig att komma ifrån att det alltid handlar om upplevd nivå! Någon objektiv mätning kan väl aldrig vara möjlig, eller?
/J
Jocke skrev:Det går ju aldrig att komma ifrån att det alltid handlar om upplevd nivå! Någon objektiv mätning kan väl aldrig vara möjlig, eller?
/J
The_Man skrev:Säger man "va?" ofta när man pratar med folk så har man troligtvis dålig hörsel, eller så pratar man med en skåning
soundbrigade skrev:Menar du att vi har ansträngt oss i onödan??!!![]()
![]()
![]()
perstromgren skrev:Jag är hemskt ledsen. Vad var det för alternativa handlingar jag stal din tid ifrån? Inget livsavgörande, hoppas jag! Ursäkta.
soundbrigade skrev:Oavsett var - jag TROR att min tredje länk skulle kunna vara MYCKET intressant:
http://www.tracertek.com/audio_testing.htm
perstromgren skrev:Jag ser inte riktigt vad du ser, vilken produkt avser du?
BACH skrev:Jag tycker själv att det vore kul att kunna göra det här hemma, frågan är hur man skall kunna kalibrera.![]()
Vh
Strauss skrev:Jocke skrev:Om man inte förstår svenska dialekter kanske felet sitter någon annan stans än på hörseln!
Absolut! Men skånska är mer en dansk dialekt än svensk
BACH skrev:Jag tycker själv att det vore kul att kunna göra det här hemma, frågan är hur man skall kunna kalibrera. Vh
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster