wintersun skrev:Bamsefar skrev:strängad (tror jag det heter) svart aluminium ?
Du menar inte "borstad"?
Mja det är vad den ibland kallas, men jag tror att det riktiga namnet / benämningen är just strängad... Fast neriks vet säkert ?
Moderator: Redaktörer
wintersun skrev:Bamsefar skrev:strängad (tror jag det heter) svart aluminium ?
Du menar inte "borstad"?
Bamsefar skrev:neriks: Jag beställer två stycken direkt,
Bamsefar skrev:hur kan man få dom ? strängad (tror jag det heter) svart aluminium ? Jag kan vara "försökskanin" om det krävs
neriks skrev:Bamsefar skrev:neriks: Jag beställer två stycken direkt,
Oj, det var snabba beslut!![]()
Bamsefar skrev:hur kan man få dom ? strängad (tror jag det heter) svart aluminium ? Jag kan vara "försökskanin" om det krävs
Frågan är väl egentligen hur du vill ha dem?Har du någon ritning på hur du vill ha den?
Jag kan idagsläget fixa svart anodierad aluminium med en tjocklek på 3 mm. Tjockare dimensioner går att fixa men då blir det förmodligen dyrare eftersom jag är tvungen att beställa hem det ...
phloam skrev:Bara en förflugen tanke.... finns det inte typ skolor med verkstadsinriktning som skulle kunna låta elever fixa sånt här? Särskilt om det kanske är små serier?
Bamsefar skrev:Toppen och botten är alltså 8mm, och partiet mitt imellan är 3.5 mm
Så hur löser man detta ?
wintersun skrev:phloam skrev:Vad är nästa steg???
Parfym.
dawen skrev:Kommer det blir en större beställning sedan kommer jag undersöka vad priset kommer bli för att beställa ett lite större antal ytbehandlade
HolographicAudio™ skrev:dawen skrev:Kommer det blir en större beställning sedan kommer jag undersöka vad priset kommer bli för att beställa ett lite större antal ytbehandlade
Jag är intresserad av en front om den blir (horisontellt) slipad och natureloxerad. Det skulle passa mina andra produkter (Holographic Audio Pre TwentyFive, EAR ONE och RIAA TWO) fin fint.![]()
Jag kan även tänka mig en obehandlad front (så fixar jag slipning och anodisering själv).![]()
Vh,
Lasse
NNord skrev:Äh hörru Lasse, kan du inte som en god ägare av audioföretag, se till att tillverka lite Holographic Audio - Slutsteg som är minst lika bra som 208, PLUS snyggare och som HÅLLER bättre !![]()
Till överkomligt pris såklart
Haakan_W skrev:Bamsefar skrev:Undra om man kan blästra originatlfronten ? Och sedan sprutspackla och lacka den ? Jag vet exakt vilken färg som är originalfärg nämligen
en annan har ju en nästintill perfekt front
NNord skrev:Äh hörru Lasse, kan du inte som en god ägare av audioföretag, se till att tillverka lite Holographic Audio - Slutsteg som är minst lika bra som 208, PLUS snyggare och som HÅLLER bättre !![]()
Till överkomligt pris såklart
NNord skrev:Dåligt med cash? Aha, mm ja det kan nog vara så att vara nystartad egenföretagare, speciellt om man konsturerar saker.
Förstår det !
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 50 gäster