gentlegiant: Jag vet inte vad mitt nästa projekt blir men en sub skulle inte sitta fel!

Problemet är att jag inte har nånstans att hålla till när jag är klar med dom här högtalarna. Så det blir nog lugnt ett tag efter det här.
Nu har jag spenderat veckan i garaget så nu har det äntligen hänt lite.
Nu var det dags för en fot till så jag tog fram formen.
Och tog bort den gamla maskeringen.
Sen kom veckans bakslag! Den nya kolfibern hade en tätare väv.
Eftersom jag hade köpt ganska mycket av den nya väven så beslutade jag mig för att använda mig av den till fötterna och spara den andra till galler-gerjerna. Jag kunde ha åkt till firman där jag köper väven och hämtat en bit av den andra väven men jag orkade inte, så det fick bli en annan väv till fötterna.
Här är formen maskerad och kolfibern utklippt.
Den här gången ändrade jag receptet till: 3 lager kolfiber, en sandwich och 2 lager glasfiber. Jag tog alltså bort 2 lager glasfiber eftersom det blev alldeles för mycket material i den förra formen.
Här har jag allt i press i formen. Den här gången började det inte svälla över när jag drog tvingarna, så det ser lovande ut!
Här är locket på formen borttagen och det ser riktigt bra ut!
Även ovansidan blev bra!
Här ser ni skillnaden på fötterna.
Jag gillade den "gamla" foten bättre men tjejen tyckte att den nya var snyggare. Det är ju bra att hon gillar dom!
Då var det dags att ge den gamla foten ny klädsel. Jag slipade ner ytan litegrann.
Sen la jag ett lager kolfiber i formen och pressade ner foten på det. Sen la jag ett lager glasfiber och ett lager kolfiber på det eftersom jag hade fräst och slipat lite för mycket på foten tidigare. Den nya foten var "rätt" tjocklek (nån millimeter tjockare) så det var därför jag la in ett extra lager glas- och kolfiber.
Här är allt i formen under press och det ser lika bra ut den här gången!
Undersidan ser bra ut!
Och ovansidan!
Nu när gjutningarna gick så bra så passade jag på att gjuta några galler-grejer också.
Det gick också bra!
Här har jag grovsågat till dom.
Jag tänkte att jag skulle göra klart alla galler-grejer nu direkt. 4 st kvar.
Så det var bara att ta bort all maskering.
Och sätta dit ny maskering.
Det ser ut som ett snabbt jobb på bild men det tog nästan 2 timmar att ta bort och sätta dit ny maskering!
Här är nästa gjutning i press och det är så långt jag har hunnit i dagsläget.
Imorgon ska jag dit och kolla om det blev bra och om det blev det så har jag bara två kvar!
Men det har gått lite för bra ett tag nu så jag anar att det snart går sämre....