Moderator: Redaktörer
BengtO skrev:Vem försöker dom lura?
NNord skrev:Vissa underspeacar ju också, det är också missvisande marknadsföring.
Strauss skrev:Tuffaste är ändå små datorhögtalare som klarar 8000 watt..
paa skrev:Strauss skrev:Tuffaste är ändå små datorhögtalare som klarar 8000 watt..
Har du nån länk?
Bill50x skrev:Jag förstår inte riktigt första inlägget. Någon specar en förstärkare till 2 x 160 W, på tillverkarens hemsida finns inte den modellen utan en mindre som är specad till 2 x 155 W.
Har jag missat något i resonemanget? Det är ju inte ens samma apparat som jämförs, eller?
Annars är det väl med effektförstärkare som med bilar. Antalet hästkrafter säger inte så mycket om man inte har tillgång till andra specar också, tex bilens vikt, motorns vridmomentkurva osv.
Personligen bryr jag mig inte om några watt hit eller dit, det är effektklassen som är det intressanta. Och med lite mer kvalificerade grejor (läs dyra) så lyssnar jag hemma först.
Det hindrar förstås inte att informationen ska vara riktig från säljare och tillverkare, men ska "rätt" effekt anges måste man också ange under vilka betingelser effekten ges, annars är det en snudd på värdelös angivelse.
/ B
paa skrev:Hur hög effekt enligt P.M.P.O. tror ni en 208 har?
nolimitsoya skrev:8000w var kanske lite mycket, men produkter med imponerande uteffekt finns det.
520w
320w
100w, genom usbporten.
100w, från 4st AA-batterier.
1100w
nolimitsoya skrev:100w, genom usbporten.![]()
Morello skrev:paa skrev:Hur hög effekt enligt P.M.P.O. tror ni en 208 har?
Drygt 1 kW i 8 ohm.
Max_Headroom skrev:nolimitsoya skrev:100w, genom usbporten.![]()
Det ær humor
Dynamic skrev:Jag och -distortion- här på forumet gick förbi ett sånt där fint japanskt surround paket inne på OnOff som det stog "1000 watt RMS" på, skulle vilja se vad dom där små plastburkarna skulle ta vägen om man matade dom med 1000w kontunerligt
Ja faktiskt. Man tar bara den teoretiska topphastigheten maxvarv gånger utväxling och plussar på säg 25% för kraftig medvind och nerförsbacke, sedan tar man den gånger antalet hjul på bilen inklusive reservhjulet så kanske man kommer upp i 700km/h.Almen skrev:Litet som att skriva i en bilannons för en liten Skoda: Topphastighet 700 km/h.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 36 gäster