Är flac alltid lossless?

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-12-20 10:55

Vee-Eight skrev:Varför är det så viktigt att få visa vad man lyssnar på? Har det ngt med bloggexhibitionism att göra?

Tja, det finns en hel tråd som handlar om vad man lyssnar på just nu.... Det stör i alla fall inte mig att kunna se vad som avlyssnas, vill man inte veta är det bara låta bli att läsa.

Men bara för att en grej går att göra betyder inte att den är kul, framför allt inte över tiden. Snart så tröttnar nog många på att lägga ut sådant...

/ B

Användarvisningsbild
razor

Inläggav razor » 2006-12-20 11:51

Bill50x skrev:
Vee-Eight skrev:Varför är det så viktigt att få visa vad man lyssnar på? Har det ngt med bloggexhibitionism att göra?

Tja, det finns en hel tråd som handlar om vad man lyssnar på just nu.... Det stör i alla fall inte mig att kunna se vad som avlyssnas, vill man inte veta är det bara låta bli att läsa.

Men bara för att en grej går att göra betyder inte att den är kul, framför allt inte över tiden. Snart så tröttnar nog många på att lägga ut sådant...

/ B

Precis, att läsa en tråd över vad folk lyssnar på är helt ok. Den är frivillig att läsa, och inläggen är förstås mer genomtänkta i en sån tråd än en automatgenererad lista.

Det var uppenbarligen en öm tå att trampa på, och jag efterlyser lite mer självdistans. Man ska inte ta sig själv på för stort allvar alla gånger :D
"paintus peelus, roofus leakus, in extremus!"

Användarvisningsbild
Strauss

Inläggav Strauss » 2006-12-20 12:05

Fö så ber jag om ursäkt för OT jag med.

En motfråga då. Varför är det så viktigt att veta att du är kåt på Carlssonhögtalare?

Folk lägger ju det som dom själv tycker är intressant i sin signatur.
Last.FM anser jag vara en nästan så lika stor revolution som Squeezeboxen.

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2006-12-20 14:07

Jag tycker väl att det är upp till var och en att "adblocka" bort mina senaste spelade låtar. Sen finns det väl, precis som Strauss skriver andra typer av signaturer:

vad för utrustning man har, bilder på lite olika saker Bild, hemmasnickrade "ordspråk", länkar till diverse andra forum och hemsidor, med mera. I det sammanhanget så tycker jag att en låtlista inte är så farligt.

Tillbaka till topic igen.
When routine bites hard

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-12-20 18:15

Strauss skrev:

En motfråga då. Varför är det så viktigt att veta att du är kåt på Carlssonhögtalare?

Att du använder LastFM råder ingen tvekan, men det var inte det min fråga gällde.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Strauss

Inläggav Strauss » 2006-12-20 18:23

Vee-Eight skrev:
Strauss skrev:

Att du använder LastFM råder ingen tvekan, men det var inte det min fråga gällde.

Okej jag försöker tyda din fråga igen.

Vee-Eight skrev:Varför är det så viktigt att få visa vad man lyssnar på?.

Det är inte speciellt viktigt. Inte mer viktigt än att skriva massa blandat trams som dom flesta har som signatur. Men inte mindre viktigt heller.

Vee-Eight skrev:Har det ngt med bloggexhibitionism att göra?

Ingen aning, jag läser aldrig bloggar. Har man man listor med musik där alltså?

Sen kommer motfrågan igen då. Varför är det så viktigt med Carlsson?

Och detta: Maior e longinquo reverentia. Varför ska folk vara intresserade av den texten? Och varför är det mer intressant än det jag lyssnar på?

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-12-20 18:59

Strauss:

Med respekt för trådskaparen så fortsätter vi här:

http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 161#314161
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Föregående

Återgå till Teknikforum