piP till hårdare musik

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
-distortion-

Inläggav -distortion- » 2007-02-04 03:30

BengtO skrev:Herre jesses.. Har ni aldrig varit på en hårdrockskonsert med tryck?

Tryck jo.. men då på bekostnad av allt annat.
Hur det än är så använder dom inte piP då, förhoppningsvis.

Jag, och kanske nån mer här på forumet, eftersträvar inte PA-ljud hemma, så att försöka återskapa ljudet från en hårdrockkonsert är nog fel riktning att gå.
Tub - nu på burk

Användarvisningsbild
JB

Inläggav JB » 2007-02-04 07:29

-distortion- skrev:
BengtO skrev:Herre jesses.. Har ni aldrig varit på en hårdrockskonsert med tryck?

Jag, och kanske nån mer här på forumet, eftersträvar inte PA-ljud hemma, så att försöka återskapa ljudet från en hårdrockkonsert är nog fel riktning att gå.

Finns det inte högtalare som är bra på båda delarna då?

Användarvisningsbild
Merkurius

Inläggav Merkurius » 2007-02-04 09:38

Jag tycker inte det är "elak musik" när band som Dark Funeral manglar på i 180 knyck heeela låten :? Ingen dynamik, bara ett enda jävla brus. Nä, då är Darkthrone lite bättre och för att inte tala om Marduk Nightwing :P

Men jag håller på med att piP hos mig och för den delen också pi60 fungerar bra till Black Metal och Death Metal. Men har man en risig akustik kan det bli jobbigt att lyssna efter ett tag.

wintersun

Inläggav wintersun » 2007-02-04 17:57

Lyssna på Naglfar ;)

De flesta låtar är riktigt bra, men måste jag rekommendera en så får det bli "I am vengeance". Videon till "The perpetual horrors" är också fin.

Edit: Graveworm, Enslavement of beauty, Illnath kan jag också rekommendera. Detta är mer åt det lite lugnare och mer melodiska hållet, men med samma mörka stämning.

Nu är det "Off Topic"!!! :)

BengtO

Inläggav BengtO » 2007-02-04 19:14

-distortion- skrev:

Näe, men då kanske inte piP är rätt väg att gå om man enbart eller mest lyssnar på hårdrock då menar jag.. Handlar inte hårdrocks-hifi oxå om att återskapa nån sorts "original"..

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2007-02-04 20:53

"Men har man en risig akustik kan det bli jobbigt att lyssna efter ett tag."

mitt i prick på eventuella problem med mangelmusik
Bikinitider

Föregående

Återgå till Wänner af Ino