Moderator: Redaktörer
Grahnbarr skrev:Jag kan nog hålla med, folk laddar oftast bara ner en låt inte ett helt album om det inte är nån favorit artist. Kanske kan bli bättre kvalité på låtarna oxå om banden inte behöver stressa så för att få klart ett album och dom kan turnera mer om dom skulle vilja.
Vad tror ni?
soundbrigade skrev:Men det kanske mest är dussinartister som skulle satsa på nedladdningsbara singlar. Grupper med tyngd och kvalitet som U2, PinkFloyd och slikt skulle nog aldrig nedlåta sig till att prutta ut lite musik då och då.
phloam skrev:Hoppas däremot att EP'n får ett uppsving! Detta charmiga format borde användas oftare
Tycker den fått det - många band ger ut 3-5 låtar på en CD nuförtiden.phloam skrev:Hoppas däremot att EP'n får ett uppsving! Detta charmiga format borde användas oftare
Tror det kan bli bra om artisterna inte går in för att "Nu måste vi göra 12 låtar så vi får ihop till ett album" utan istället "Jag har en bra låt, vi spelar in den"
soundbrigade skrev:Fast undrar om Vikingarna eller Britney Spears eller Oasis skulle släppa ett 87-minutersstycke....
Bill50x skrev:soundbrigade skrev:Fast undrar om Vikingarna eller Britney Spears eller Oasis skulle släppa ett 87-minutersstycke....
Knappast. Dom har ju efter alla år ännu inte kommit upp till den mängden godtagbart material....
/ B
subjektivisten skrev:Påstår du verkligen att Oasis inte fått ihop en massa bra låtar?
subjektivisten skrev:Ja, jag ska väl inte ta upp eran ålder och den vanliga inskränktheten då...
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 29 gäster