Frågan är dock om inte risken att en Bugatti eller Königsegg havererat inom några år är betydligt större?JB skrev:Problemet är att om man köper en Skoda så kommer den med största sannolikhet att ha havererat innom några år...
Moderator: Redaktörer
Frågan är dock om inte risken att en Bugatti eller Königsegg havererat inom några år är betydligt större?JB skrev:Problemet är att om man köper en Skoda så kommer den med största sannolikhet att ha havererat innom några år...
paa skrev:Frågan är dock om inte risken att en Bugatti eller Königsegg havererat inom några år är betydligt större?JB skrev:Problemet är att om man köper en Skoda så kommer den med största sannolikhet att ha havererat innom några år...
solidstate skrev:Att det kan finnas dom som ser ett egenvärde i att ha betalat så dyrt att inte alla har råd, låter mycket märkligt.
Icke desto mindre är det ett faktum. I själva verket är strävan efter exklusivitet drivkraften bakom många mänskliga handlingar. Ekonomerna är förstås väl medvetna om detta och alla som vet något om prissättning vet att det är viktigare att varans pris anpassas efter den tilltänkta målgruppen än att det speglar tillverkningskostnaden (bortsett från att man givetvis måste ha kostnadstäckning totalt sett).
guldfisk skrev:Säg nu efter den gode varumärkesgurun professor Kevin Lane Keller:
"Pris är ett icke produktrelaterat associationsattribut."
jawen1 skrev:Som några redan nämnt, omöjligt att svara på men skapar mycket irritation när man försöker...
meanmachine skrev:Då är det väl enklast att bara guldöverdra en Dv-668 så blir den exlusiv kanske tom kalla den deluxe ja menar den är ju bäst i världen så den förtjänar väl att kallas Hiend då.
ryst skrev:Sådär, här har ni skalan som gäller
0 - 250.000 = Low
250.001 - 1.000.000 = Mid
1.000.001 - = High
Almen skrev:För mig är uttrycket high-end prisrelaterat, precis som det var när det började användas. Sedan har begreppet urvattnats.
solidstate skrev:För mig är uttrycket high-end prestationsrelaterat, precis som det var när det började användas.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster