Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:2. Teknikerna får en budget och ett koncept. Fixa eller gå på arbetsförmedlingen.
4. Det laddar robotarna med 1000-tals radmonterade kondingar och motstånd och kretsar av alla slag utan selektering så sprutar de fram apparater i massor.
solidstate skrev:Datorer kan inte konstruera någonting. De är i bästa fall avancerade miniräknare. Kan inte konstruktören sitt jobb är dator inte mycket till hjälp. De elektronikkonstruktörer jag känner är rätt överens om att datorer kan göra vissa moment lite snabbare avverkade, men att allting som är viktigt måste göras manuellt.
meanmachine skrev:Det var ju inte det som var problemet ellerhur.
Står det 1,2k på den kan det vara 1,4 lika väl som 1,06. Så tolleranserna på varje 1,2k är inte så bra.
meanmachine skrev:Inte för att jag tror att jag skulle höra det man eftersom silverlod är generellt acceperta som bättre så kör jag på detta. Men har inte F/E testa tennet
meanmachine skrev:Det var ju inte det som var problemet ellerhur.
Står det 1,2k på den kan det vara 1,4 lika väl som 1,06. Så tolleranserna på varje 1,2k är inte så bra.
Naqref™ skrev:solidstate skrev:Datorer kan inte konstruera någonting. De är i bästa fall avancerade miniräknare. Kan inte konstruktören sitt jobb är dator inte mycket till hjälp. De elektronikkonstruktörer jag känner är rätt överens om att datorer kan göra vissa moment lite snabbare avverkade, men att allting som är viktigt måste göras manuellt.
Jag håller både med dig och inte.
Det går att konstruera datorprogram* som konstruerar självständigt inom vissa ramar.
solidstate skrev:meanmachine skrev:Efter det att de konstruerat i DATOR så får montörerna jobbet.
Vad menar du med "konstruerat i DATOR"?
Tror du att datorn har varit något mer än ritverktyg och simuleringsverktyg? Isåfall tror vi olika. Datorer kan inte konstruera någonting. ...
Morello skrev:meanmachine skrev:Inte för att jag tror att jag skulle höra det man eftersom silverlod är generellt acceperta som bättre så kör jag på detta. Men har inte F/E testa tennet
Jösses, lod med silver i används för lödning på förgyllda detaljer som tex. kontaktdon och dylikt.
Tjohej, grannen Johan Lindroos köpte en 700:- dito. Rätt imponerande kontaktuppsättningar de fått in i det priset..... HDMI, VGA, komponent, 5.1, analog ut,...Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Det är därför jag har Pioneer DVD-444, fast den är ju tyst också...
Jag tror att nästa spelare får bli en trehundrakronors DVD-spelare från Lidl.
Nejdå, du verkar bara vara provocerande, inte dum.meanmachine skrev:Vill inte verka ironisk och dum. utan gillar helt enkelt att diskutera. Inte samma sak som dum.
Måste bara inflika att ingen Denonprodukt jag lyssnat på imponerat på mig. Nu har jag ju iofs bar hört deras 2-kanalsprodukter så jag ska väl vara tyst...
Flint skrev:meanmachine skrev:ÅÅÅÅh mogen ironi![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Väldigt skoj mannen men ärligen har du testat att uppgradera en apparat eller är du vanligen ute på halisen
Jaaaoee... det verkar förvisso ganska glatt nu, men varför skulle det inte kunna skilja i ljud mellan olika tenn?
torbod skrev:... Det är kunskapen om HUR man sätter ihop komponenterna till en fungerande helhet som är det viktiga, samt kunskapen att välja rätt komponent på rätt plats. Sedan kommer prislappen in så klart, men det gäller att hitta en tillverkare som man har förtroende för som snålar på rätt ställen.
Bill50x skrev:torbod skrev:... Det är kunskapen om HUR man sätter ihop komponenterna till en fungerande helhet som är det viktiga, samt kunskapen att välja rätt komponent på rätt plats. Sedan kommer prislappen in så klart, men det gäller att hitta en tillverkare som man har förtroende för som snålar på rätt ställen.
Ursäkta om jag tjatar om mina gamla DQ10a-högtalare, men dessa är ett praktiskt exempel på en intelligent kombination av skräp som är ovanligt välljudande med tanke på ingående komponenter.
/ B
meanmachine skrev:Jag vill inte ha folk mässande sina ideer utan vill ha fram även vad som är fel med ideerna om det skapar mig ovänner so be it
meanmachine skrev:Jag hade en Pioneer DV-717 som jag bytte ut till en Primare V-25 hmm jag måste ha bytt ner mig trotts att det låter bättre![]()
meanmachine skrev:Jag drar den för Pioneer verkar vara så bra. Kom just på at jag ju har kvar 717 i sovrummet men när jag fick hem den kopplade jag båda på varsin line med lika kablar och jämförde ljudet och på film var det saksamma med musiken var större djupare kraftigare och all känndes stabilare. Men det är nog bara färgningar.
Vill inte verka ironisk och dum. utan gillar helt enkelt att diskutera. Inte samma sak som dum.
Vad menar du med att Pioneer "verkar vara så bra"? När man läser det du skriver är det ju snarare det motsatta du antyder. Förklara vad du menar.
meanmachine skrev:Vad menar du med att Pioneer "verkar vara så bra"? När man läser det du skriver är det ju snarare det motsatta du antyder. Förklara vad du menar.
Lite ironi och eggning för att man ofta använder just Pioneer och Denon för att visa på verkligt bra produkter
meanmachine skrev:Det är ju det som är problemet. Alla hacka på mina ideal och uppfattnign på vad som är välljud medan de gömmer sig själva bakom LTS för att skydda sig själva. Man ser ju att de som verkligen vet nått är rätt ödmjuka
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster