Moderator: Redaktörer
Är som tidigare sagt rätt så sugen på ngn av JBL:s större monitorer från den tiden. De är riktigt snygga!
paa skrev:Riktigt otäcka burkar, ger rysningar bara man ser på dom. Maximal life-styledesign långt ner på den negativa skalan.
RJohan skrev:Pioneers HPM serie var inga Kabuki utan seriösa högtalare, som det redan sagts ovan, konstruerade av en ingenjör som tidigare jobbat på JBL. Speciellt HPM 200 ska vara mycket bra. HPM 100 var däremot konstruerad för att konkurrera med JBL L100 som på den tiden sålde värre än smör i solen.
Fotnot: Att JBL L100 lät som den gjorde berodde på att dess professionella släkting, 4310/4311 var konstruerad att låta som de gamla Altec monitorer (med arv ned till 30-talet) som satt i näst intill alla amerikanska inspelningsstudios. Det skulle alltså låta som inspelningsteknikerna var vana. Nuförtiden använder väl alla såna där förskräckliga Yamaha NS10 M, för att det ska låta som man är vana vid. Så där har det knappt skett någon utveckling...
JohanR
matereo skrev:Nog är det lite ripoff, exakt samma elementtyps konfiguration men med hpm dikat i den alltra översta toppen. HPM 100 och 150 Har jag lyssnat på (jag beskrev vad jag minns innan i tråden). Är det nån som hört HPM 60 eller 200?
paa skrev:Är det där USA-tillverkade Pioneer-högtalare? Eller är det bara konstruktionen som gjorts i USA?
Kan det vara dom konstruktörerna som startade TAD, vilket ju är ett företag inom Pioneer?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 66 gäster