MP skrev:Flint, världen är inte enbart befolkad av människor som uteslutande kan förstå genom "hands on" övningar.
Det låter så när dom hörs.
Moderator: Redaktörer
Piotr skrev:
Lust att berätta varför du är så spydig och oprovocerat provokativ mot forumets medlemmar?
Din attityd stämmer illa med din "line" om ... trollfrit forum eller vad det står i dina inlägg.
Just ord som Troll och Självinsikt dyker upp i mitt huvud när jag läser dina inlägg... sambanden överlåter jag till dig att reflektera över själv..
/Peter
subjektivisten skrev:Piotr skrev:
Lust att berätta varför du är så spydig och oprovocerat provokativ mot forumets medlemmar?
Din attityd stämmer illa med din "line" om ... trollfrit forum eller vad det står i dina inlägg.
Just ord som Troll och Självinsikt dyker upp i mitt huvud när jag läser dina inlägg... sambanden överlåter jag till dig att reflektera över själv..
/Peter
Skitsnack. När personen ifråga har selektivt läst och missuppfattat saker i 2-3 månaders tid så ar han redan bevisat sin troll status.
Kaffekoppen skrev:Varför är alla så otrevliga?
Bjud hem varandra på lite lyssning och trevligt sällskap. Bjud på middag.
Du är välkommen när som Flint. Ta med några rörförstärkare, de ger både värme och trevligt ljus.
Skål!
Piotr skrev:Nej det är inte skitsnack det är mina ärliga och uppriktiga tankar och åsikter om dina inlägg (vissa av dom) på forumet. Åtminstone två stycken till verkar tycka det ligger något i det jag skrev. Kanske reflektera lite över valfritt ord i mitt inlägg lite till?
/Peter
subjektivisten skrev:Piotr skrev:Nej det är inte skitsnack det är mina ärliga och uppriktiga tankar och åsikter om dina inlägg (vissa av dom) på forumet. Åtminstone två stycken till verkar tycka det ligger något i det jag skrev. Kanske reflektera lite över valfritt ord i mitt inlägg lite till?
/Peter
Jag antar du varit med på minhembio under flera månader och sett hans selektiva läsning och påhopp?
subjektivisten skrev:Piotr skrev:Nej det är inte skitsnack det är mina ärliga och uppriktiga tankar och åsikter om dina inlägg (vissa av dom) på forumet. Åtminstone två stycken till verkar tycka det ligger något i det jag skrev. Kanske reflektera lite över valfritt ord i mitt inlägg lite till?
/Peter
Jag antar du varit med på minhembio under flera månader och sett hans selektiva läsning och påhopp?
subjektivisten skrev:Jag antar du varit med på minhembio
Hetsporren skrev:subjektivisten skrev:Jag antar du varit med på minhembio
Japp, det har jag. Och nu längtar jag plötsligt tillbaka, allt måste vara mer givande än detta förpestade forum...
IngOehman skrev:Tyvärr blir slutsatsen att det kanske inte finns någon väg för att...
"En inkluderande tanke med tonvikt på att tillgängliggöra fakta, för var och en att ta ställning till efter egna förtsättningar"
...skall undslippa angrepp från dem som av olika skäl inte kan ta ställning till informationens värde och kvalitet.![]()
Det tycker jag är lite trist.![]()
Men jag hoppas att det finns någon väg där de som angriper i varje fall blir rimligt få.
IngOehman skrev:
Om alla bara kunde ha en inkluderande filosofi som tillåter var och en att definiera sina egna drömmar och önskemål. Då skulle diskussionerna kunna handla om att bli överens om det objektiva och att korsinformera om de subjektiva prferenserna - handla om att lära sig saker, och att förstå varandra helt enkelt.![]()
Piotr skrev:Nej!
Jag grundar mitt inlägg på ditt beteende gentemot andra och mig på detta forum. Vad som händer på andra forum som jag inte deltar i kan jag inte yttra mig mycket om. Om du rycker upp nivån en smula och tänker lite mer positiva tankar innan du trycker på skicka så skulle iaf. jag glädjas.
/Peter
Sanny_X skrev:
Jag var där, och jag gillar inte att "Crybaby FBK" e tillbaka på Faktiskt.se.
Lust skrev:
Är det så man säger: "Hej! Välkommen tillbaka!" här på forumet?
meanmachine skrev:
Lågt skrivet, även för ett barn. Så en vuxen borde verkligen främja sig från all typ av sådana ord.
MP skrev:Varför inte vara tydlig ?
Vänd dig i sak mot den eller de personer som du syftar på om du ska kritisera.
Det är mer rakryggat och du slipper säkert kallas "crybaby" av vem det nu var.
Ett tips i all vänlighet
Ja, det är väl rätt naturligt eftersom de anordnade det. Men det finns rätt många som tycker om båda forumenFBK skrev:Ja, faktiskt.
Just besökt en riktigt trevlig sammankomst anordnad av hififorum i Göteborg där inte den minsta tillstymmelse till grälsjuka individer kunde skönjas. Bara massa trevliga entusiaster som visar sina alster. Uppfriskande!
Dessutom med massa goda kontakter och ideer med i bagaget
Trodde du hade vant dig... Och att du har haft trevligt på DIY träffen i Göteborg förstår jag mycket väl, då de allra flesta deltagarna var ifrån Hififorum misstänker jag
Såg för övrigt riktigt trevligt ut på de bilder som jag har sett.
patrikf skrev:MP, jag talar om hur situationen kan te sig i generella termer.
Jag tror inte att de ovetandes lidande av att vara ovetande är så stor. Jag tror inte att det att man kan säga att det är bättre att peka ut enskilda individer.
Om du skulle läsa allas inlägg lika noga som dom personers du inte sympatiserar med du inte håller med skulle du upptäcka att det är allmänt förekommande att vända sig till "allmänheten" när man talar om debattmotståndare.
Min avseende är inte att försvara något beteende.
subjektivisten skrev:Piotr skrev:Nej!
Jag grundar mitt inlägg på ditt beteende gentemot andra och mig på detta forum. Vad som händer på andra forum som jag inte deltar i kan jag inte yttra mig mycket om. Om du rycker upp nivån en smula och tänker lite mer positiva tankar innan du trycker på skicka så skulle iaf. jag glädjas.
/Peter
Nej, precis, och därför kan du inte veta varför man kanske är bra sur och trött på personen ifråga?
Ja, det är väl rätt naturligt eftersom de anordnade det. Men det finns rätt många som tycker om båda forumen
Tycker förövrigt att det är så att även de som man kan "gräla" mest med på ett forum visar sig vara trevliga prickar när man träffas.
Så det kommer alltid vara förvånande för mig att det här med hifi är så känsligt..
Vem är det som inte skulle våga skriva att HF är bra?FBK skrev:Men det kanske finns Faktiskt.se medlemmar som inte vågar skriva att de tycker att HF är bra pga grupptrycket.![]()
Användare som besöker denna kategori: Hjalmar_Branting, Imperial-Blomman och 21 gäster