Skrutten skrev:Nu skojjar du väl?
Nej
Moderator: Redaktörer
Skrutten skrev:Nu skojjar du väl?
meanmachine skrev:Rydberg skrev:Vilket kvalificerat skitsnack, mina Bryston-steg är på 580w rms @8 ohm och de är i princip knäpptysta. Morello har konstruerat ett högeffektssteg som brusar EXTREMT lite.
Varför snackar du om sådant du inte har en aning om (uppenbarligen
Nad 208 var väl på tal om vi tittar tillbaka i tråden .Bryston är en annan liga.
Morello skrev:I vilket eller vilka avseenden?
(Jag har scheman till både 208 och ett antal bryston, har mätt på dem, lyssnat på dem och reparerat dom, så jag vet hur dom skiljer sig åt )
meanmachine skrev:Skrutten skrev:Vad grundar du det på?
Är ni alldeles insnöade här. Hur många är överhuvud taget testade. Många testade är testad med minimal färgning. En del med försköning etc. Så vad är problemet. Det låter som det finns tre maskiner på jorden som håller måttet. Småaktiga småtänkta barnrumpor.
Börja argumentera iställer för att vända hela tiden om ni nu kan så mycket kom men lite argument då
meanmachine skrev:Menar du att jag på nått sätt är förutsägbar ?
meanmachine skrev:Gör det då.
Skrutten skrev:Ok, jag tycker nog att det med full klarhet har framgått varför man kan gå på data när man väljer förstärkare. Men argumenten viftas bort och efter ett tag är de som att de aldrig funnits. Hursomhelst är det ju klokast att lyssna på förstärkaren i hemmamiljö innan man går till handling. Detta oberoende av ljudideal.
Jag tycker om rörförstäkare och har själv kört rör till sidosystem och transistor till sub basarna. Så jag har inga som helst problem att förstå de som vill ha en rörhäck. Jag byggde ju min första rörhäck 1976 och då var du väl knappt född eller? Jag lindade de fördömda trafonsarna själv.
meanmachine skrev:Se där. Bra inlägg. Där är min poäng helt och hållet. Kanske var svårt att förså att det är bara dumt att måla in sig i ett hört och proklamera ut det ända rätta eftersom allt därifrån blir så snävt. Sen när du lindade trafos var jag född.![]()
skrutten skrev:Att ha ett ideal där man vill bygga en ofärgad anläggning, måste innebära att man har kontroll över varje enhet för sig. Detta sker medelst andra medel än bara vanlig lyssning (=F-E lyssning)
Få har möjligheten att F-E lyssna förstärkare där för kan föjlande parametrar vara nyttiga att se över innan.
1. För att kunna återge transienter i livenivå bra måste högtalar förstrkar kombon klara detta = många watt.
2. Förstärkaren skall ha tillräckligt bra frekvensgång.
3. Förstärkaren skall ha tillräckligt låg dist.
Om inte dessa parametrarna uppfylls samtidigt kan inte en sann ljudförmedling ske.
Grovsortering är skedd lyssning kan påbörja.
Nattlorden skrev:Men snälla.... hur svårt skall det vara att gå med på den fysikaliska verkligheten att om musiksignalen kräver en ljudtopp på 107dB vid en viss tidpunkt så låter det inte likadant om förstärkaren bara mäktar att peta ur sig 99dB ?
JustAudioMagic skrev:har jag någonsin sagt att det låter likadant??jag säger att jag är hur nöjd som helst och märker inte ngt av de ni påstår
Nattlorden skrev:Japp, i din punkt 1 ovan skriver du "har inte med watt att göra".
JustAudioMagic skrev:du ser alltså att jag skrivit att det låter likadant???du kanske ska läsa det igen
Nattlorden skrev:Om du inte tycker det har någon inverkan så kan jag inte se annat än att du påstår det låter likadant.
JustAudioMagic skrev:Nattlorden skrev:Om du inte tycker det har någon inverkan så kan jag inte se annat än att du påstår det låter likadant.
märkligt påstående
Användare som besöker denna kategori: Thomas_A och 36 gäster