Moderator: Redaktörer
Vigor skrev:I ett sådant test: Vilket skulle alternativet vara? SD-fötter vs. vad, liksom? Spikes? Små bitar av liggunderlag? Vad är det som skall stå på SD-fötter? Basmuduler eller kanske DAC:ar?
I de allra flästa fall: Nej, inte en chans i världen. Det är väl bara de riktigt dåliga alternativen till SD-fötter som jag tror att jag skulle kunna höra skillnad på.
Jag har i alla år använt utskurna bitar av liggunderlag under mina högtalare. Ända fram till här om dagen då jag uppgraderade till riktiga SD-fötter. Jag kan inte påstå att jag hör någon skillnad. Men känslan av att ha "det bästa" är ju alltid trevlig
Nackdelen med många andra liknande material är att de tappar elasticiteten med tiden och måste bytas ut då och då.
Att ha SD-fötter under förstärkare och cd-spelare känns nästan en smula fånigt tycker jag. Om man inte har elefantdisco vill säga. Men å andra sidan, de kostar ju i princip ingenting, så varför inte liksom. Har man hostat upp 100K för sin stereo och lika minst lika mycket på skivor, då kan man väl hosta upp ett par hundra för fötter också. Så resonerar jag i alla fall.
Ni som tror er höra skillnad: Under vilka omständigheter skulle det vara?
Vigor skrev:Ni som tror er höra skillnad: Under vilka omständigheter skulle det vara?
boyafraid skrev:skulle ju dock helt klart vara intressant att testa mot exempelvis något billigt skumgummi, liggunderlag eller liknande
Kaffekoppen skrev:Jag har lättare att pricka in om grannen ovanför använder dem än om jag själv gör det..
boyafraid skrev:dessa verkar vara ett "godkänt" tweak på detta forum
men hur många, med handen på hjärtat, tror sig utan tvekan kunna pricka in dessa tingestars närvaro/frånvaro i ett blindtest?
Lust skrev:Det finns de som använder halva squashbollar som gott budgetalternativ.
MichaelG skrev:2. Det känns bra att använda något som teoretiskt tycks vara det bästa.
Koffe skrev:MichaelG skrev:2. Det känns bra att använda något som teoretiskt tycks vara det bästa.
... Vilket är ett väl så fullgott skäl!
boyafraid skrev:550 kronor (+60kr med frakt) är väl ändå rätt mycket för något som inte renderar någon hörbar skillnad?
(priset hämtat från sonic designs hemsida)
550 kronor är ändå värt 8-14 starköl, lite beroende på var man väljer att gå ut
dessa har garanterat mer än en teoretisk effekt
Boyafraid skrev:550 kronor (+60kr med frakt) är väl ändå rätt mycket för något som inte renderar någon hörbar skillnad?
boyafraid skrev:550 kronor (+60kr med frakt) är väl ändå rätt mycket för något som inte renderar någon hörbar skillnad?
meanmachine skrev:Boyafraid skrev:550 kronor (+60kr med frakt) är väl ändå rätt mycket för något som inte renderar någon hörbar skillnad?
"Lagligt" bedrägeri...
Nefilim skrev:Det är väl inte så farligt, när det finns massor av annan ormolja som krängs till hutlösa priser till lättlurade hifinördar!
JeLe skrev:De flesta har nog sd-fötter för att iö rekommenderar dem
meanmachine skrev:JeLe skrev:De flesta har nog sd-fötter för att iö rekommenderar dem
De torde klara F/E test lika bra som Shakti...![]()
![]()
Jag Röker för att Marlboroman rekommenderade ciggaretter.![]()
JeLe skrev:MM: varför har du lågt förtroende för iö?
meanmachine skrev:Vad är det för skillnad på honom och Micke Bladelius eller Erik Andersson elle någon annan "storhet"?JeLe skrev:MM: varför har du lågt förtroende för iö?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster