Moderator: Redaktörer
LEXrasta skrev:Jag har blivit erbjuden digital tv igenom antennuttaget hur bra är det igenteligen?Har precis fått hem min plasma tv så jag undrar om det är värt att testa, och slippa köpa parabol.
/Danne
boyafraid skrev:vad menar du med "digitalteve genom antennuttaget"?
LEXrasta skrev:boyafraid skrev:vad menar du med "digitalteve genom antennuttaget"?
Jo här i Norge kan man få digital tv ur antenuttaget,men jag antar att det inte är riktig digital tv.
/Danne
boyafraid skrev:näe, då är det ju riktig digitalteve
samma princip som upc (numera comhem) använde sig av
helt klart värt att prova. bor själv i comhem-hus, och några kanaler och/eller sändningar ser betydligt bättre ut digitala, medan en del skiljer högst marginellt
en stor fördel är ju att många fler program sänds i 16:9-formatet "native" i det digitala nätet
boyafraid skrev:bor själv i comhem-hus, och några kanaler och/eller sändningar ser betydligt bättre ut digitala, medan en del skiljer högst marginellt
LEXrasta skrev:Man använder en box som jag antar att den omvandlar från analog till digital singnal..
/Danne
zvenzzon skrev:... och en hel del kanaler ser bra mycket sämre ut, i synnerhet när det rör sig mycket på bilden. Färgglada fyrkanter, nej tack. Jag är glad så länge jag kan få analogt utbud via Comhem, för bilden ser ofta bättre ut i jämförelse till deras digitala utbud. Gäller de flesta kanalerna, dock inte alla.
Jag tror det är SVT via Canal Digital Satellit. En långfilm på 2h 10m ger en fil på ca 7GB, ungefär som DVD.Kaffekoppen skrev:vet inte vem som sänder med mest informationsmängd..
Kaffekoppen skrev:Låter som en väldigt låg månadskostnad.. vilka kanaler ingår i det?
CD tar ut en korthyra per halvår, typ 600:-/år också..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster