Byta diskant på Dynaudio 52SE

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
negascout

Byta diskant på Dynaudio 52SE

Inläggav negascout » 2007-04-29 10:24

Hej!

Jag undrar om någon bytt dessa? Vad kan det tänkas kosta osv. Konerna har varit intrycka en längre tid. Det värsta är åtgärdat med en tejpbit. Men "brottanvisningarna" kvarstår och jag bedömer det som nödvändigt att byta.
Mvh.

//Josef

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-29 12:06

Fråga i butiken efter generalagenten. Dynaudio har ett utbytessystem.

Räkna med att det blir dyrt. Diskanterna till Dynaudio är kostsamma.

Användarvisningsbild
negascout

Inläggav negascout » 2007-04-29 13:01

Tack för svar kaffekoppen, det skall jag göra!

Jag har hamnat i en lite märklig situation, jag köpte ett par osedda med löfte om att köpet skulle rulla tillbaka om jag inte var nöjd. Nu är jag ju inte nöjd men skulle kunna föreslå en kompromiss, att vi drar av på priset vad nya element skulle kosta. Priset vad 7000, frågan är om det är värt besväret och säljaren går med på detta eller om jag skall se mig om efter ett par nya. Priset på elementen är ju den största faktorn, det kanske inte blir så mycket kvar på ursprungspriset 7000?

Säljaren hade alltid skydden på och jag väljer att tro att han inte visste om skadan.

Flamenco

Inläggav Flamenco » 2007-04-29 17:43

Tråkigt att de skulle ha defekter. Men jag tror jag såg dessa på annons som verkar vara lite lägre i pris än vad de brukar stå i. Kompensation för defekter eller billigare för tidg utgåva, ja du? Skulle knappast tro att säljaren går med på fulla avdraget för nya element, du får nog vara glad om han går med på att ta tillbaka dem, vilket jag nog i ditt fall skulle göra, p.g.a. den stora utgiften för nya ersättningselement. Annars tycker jag att det är säljarens skyldighet att åtminstone kolla över dem innan försäljning. Jag ställer mig tveksam till om denne ärligt varit okunnig om detta förhållande. Jag tror du gör en bättre affär om du lägger på ett par tusen till redan fungerande högtalare. Annars är det ett i mitt tycke en bra högtalare, som jag dessutom har blivit erbjuden att ett par nya med "några" tusen i avdrag. Lycka till.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-29 17:53

Mycket märkligt om säljaren inte skulle varit medveten om detta :?

Användarvisningsbild
Patrik_B

Inläggav Patrik_B » 2007-05-02 15:24

Kaffekoppen skrev:Mycket märkligt om säljaren inte skulle varit medveten om detta :?

Konstigare saker har hänt!
En gång så köpte jag ett par Snell E/III utav en snubbe i Stockholm där jag under provlyssningen tyckte att det lät lite platt och konstigt; efter en inspektion så var ena högtalaren tyst.

Efter lite testande så visade det sig att vänster kanal i förstärkaren var helt tyst. Det hade han aldrig märkt. 8O

Där var även ena ambiensdiskanten intryckt utan att han hade märkt något (jag fick prisavdrag för det).
Mvh
Patrik Berglund

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2007-05-02 17:17

sålde inte hifikit dynaudio förut? kan mycket väl tänka mej att du får ge allt mellan 2-3k för nya diskanter. (jag skulle nog skickat tillbaks dom, högtalare finns det gott om)
Dom flesta konversationer är i själva verket monologer som framförs i närvaro av ett eller flera vittnen.

nu med adekvat domestisk vokabulär disponibel.

/ din rasp i röven

Återgå till DIY-forum