Det ska passa tilll någon av följande högtalare
Revel Performa F50, B&W 802, Martin logan Odyssey, Canton Karat Reference 2 DC
Vad tror ni kan

Moderator: Redaktörer
Rydberg skrev:Jag var inte så impad när jag lyssnade på 1090, Pass Labs X-350 däremot är ett kanonsteg!! Vilken renhet i ljudet, löjligt!
Dahlqvist skrev:Min erfarenhet av LTS rekommendationer är att man sällan blir "imponerad". Frånvaron av signalpåverkan står ju inte direkt ut. Vad man istället märker är att man inte hör något att reta sig på.
Max_Headroom skrev:Roteln är mycket bra. Är du ute efter att lyssna på dina skivor och inte förstärkaren så är den ett bra val.
Pass Labs X-350 kände jag inte till men kollade upp den nu:
+: Bra slew rate (extremt bra 540V/us), rikligt med effekt (dock inte fullt lika mycket som roteln om jag minns rätt, säkert fullt tillräckligt ändå)
-: Ganska hög dist, på pappret. Vet inte om det är hörbart. Dämpfaktor på 30 vid 8 ohm känns lite.
Max föreslår: Rotel eller Bryston.
Dahlqvist skrev:Rydberg skrev:Jag var inte så impad när jag lyssnade på 1090, Pass Labs X-350 däremot är ett kanonsteg!! Vilken renhet i ljudet, löjligt!
Rotel är ju som bekant rekommenderad av LTS pga. av sin transparens (i betydelsen att om man man introducterar komponenten i en återgivningskedja så påverkar den inte signalen hörbart). Min erfarenhet av LTS rekommendationer är att man sällan blir "imponerad". Frånvaron av signalpåverkan står ju inte direkt ut. Vad man istället märker är att man inte hör något att reta sig på. (Att Rotel sedan kostar en tredjedel av Pass skader ju inte heller.)
/Dahlqvist
De verkar vara lite teknikfreakar, läs igenom manualen, den är rätt rolig.Max_Headroom skrev:Rydberg: SÅ noga läste jag inte manualenBra att dämpfaktorn håller sig konstant, det brukar ju vara frekvensberoende annars.
"We suggest that you listen with your ears and not your meter."
Jag håller med, men bara delvis.
Hotspur skrev:Är det ett sånt här monster du har importerat, Rydberg?![]()
![]()
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=14457
Morello skrev:Rydberg,
Har tittat lite snabbt på dokumentet. Hittade inte så mycet info.
Ganska långt ner fanns en graf som visade att X350 passear -60 dB (0.1%) THD 10dB under full utstrning.En annan graf visade att disten var ganska konstant över frekvensspektrumet. Hade varit kul att se patentbrevet. Har du tillgång till det?
americantabloid skrev:Hej!!!
Har lite frågor:
1. Är steget hämtat från USA?
2. Om så är fallet hur löste ni spänningsomvandlingen?
3. Och om man får fråga...vad kostade det?
mvh
at
Mer dist åt folket!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster