Så är även ljudet kan jag meddelaMorello skrev:Designen är helt klart läcker

Par bonusbilder!
Moderator: Redaktörer
Det blri ganska så varmt efter några timmar, 600W värme är ju en del. Angående uppvärmning, så här står det i manualen:Morello skrev:8) Bra att du är nöjdMed ljudet alltså. Blir det varmt i rummet? Räknade lite snabbt ut att slutstegets** bidrag till elnotan landar på cirka 5 lax per år
Å andra sidan - det kostar att ligga på topp
** vid drift 24 timmar per dygn.
Alexi skrev:Jag trodde det var monoblock... Går det att brygga?
Morello skrev:8) Bra att du är nöjdMed ljudet alltså. Blir det varmt i rummet? Räknade lite snabbt ut att slutstegets** bidrag till elnotan landar på cirka 5 lax per år
Å andra sidan - det kostar att ligga på topp
** vid drift 24 timmar per dygn.
Audiomanikern skrev:Hej igen!
A*ppropå: http://i99olasv.island.liu.se/pass_10.JPG
Är det världens fräsigaste fläktlösaDatormaskin som armbågat sig in här på de senaste bilderna??
TY någonstans tar väl, det ifrån baksidan av slutsteg?/dator? kommande, IDE-kablaget vägen?
Mvh A*
Audiomanikern skrev:(Är ganska övertygad att det ljuda grymt... ändå)
Morello skrev: Vill minnas att slutsatsen var att lampsladd duger fint till kortare längder
Audiomanikern skrev:Hej R!
Kul att du hajA*! (Är ganska övertygad att det ljuda grymt... ändå)
Mvh A*
Hotspur skrev:Undrar om det låter bättre än detta 1200-wattsslutsteg för 4600:-?
(Bild på Behringer´s EuroPower EP-2500)
Klass B steg är ju super braHotspur skrev:Undrar om det låter bättre än detta 1200-wattsslutsteg för 4600:-?![]()
http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=19523&artno=128433
Tveksamt (se ut som ett PA Klass B steg), hur som helst är arbetspunkten förmodligen bra mycket lägre. Pass steget går däremot i klass A i princip alltid om man inte spelar partynivåer vill sägamatson skrev:Fast klass AB är det nog......samma som Pass alltså
Rydberg skrev:Jo Matson, jag vet vad klass A och AB är, det kan dock vara stor skillnad på klass AB kopplingar med avseende på hur länge (läs i hur stora effektuttag) de arbetar i klass A. På Pass:en är det rätt lätt att se ty står mätaren stilla går den i klass A.
Den mäter momentanuttaget från transformatorn. Blir urladdning ur kondensatorerna större än tomgångsströmmen rör sig mätaren.Dahlqvist skrev:Rydberg skrev:Jo Matson, jag vet vad klass A och AB är, det kan dock vara stor skillnad på klass AB kopplingar med avseende på hur länge (läs i hur stora effektuttag) de arbetar i klass A. På Pass:en är det rätt lätt att se ty står mätaren stilla går den i klass A.
Jag förutsätter att mätaren integrerar, dvs. att den mäter ett över tiden vägt medelvärde. Det finns alltså en undre gräns för hur stor känsligheten är. Förstärkaren kan således gå över i klass B utan att det syns på mätaren.
Tror,
Dahlqvist
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 40 gäster