Moderator: Redaktörer
Hetsporren skrev:Vill man ha prylar som väger mycket och ser ut som "high end" men låter mediokert och är taskigt byggda, så är Kina-hifi något för dig... PS: Jag har ägt två Korsun-förstärkare och en Xindak-spelare...
dimitri skrev:Det finns ingen anlednig att misstro kinesiska elektronikexperter.
Moment-23 skrev:Den kostar strax över 4000kr. Kan det vara så billigt och ändå vara bra?
Hetsporren skrev:Vill man ha prylar som väger mycket och ser ut som "high end" men låter mediokert och är taskigt byggda, så är Kina-hifi något för dig... PS: Jag har ägt två Korsun-förstärkare och en Xindak-spelare...
meanmachine skrev:Sluta skryt upp Kineserna nu Justaudiomagic. Om folk tror det är crap så kommer begpriserna att forsatt vara i min smak.
menace skrev:Jag tror faktiskt inte att kinesiska konstruktörer i allmänhet är lika bra som konstruktörer från t.ex. Sverige. Detta baserar jag på att deras universitetsutbildningar i elektronik verkar vara väldigt undermåliga.
Självklart finns det säkert undantag.
Producera kan de säkert, men jag ser gärna att produkten är konstruerad någon annanstans.
JustAudioMagic skrev:Jag vet däremot att kinerserna är bra på det dom gör.
Vee-Eight skrev:JustAudioMagic skrev:Jag vet däremot att kinerserna är bra på det dom gör.
Givetvis tycker du det, eftersom du säljer kines-hifi.
JustAudioMagic skrev:Vee-Eight skrev:JustAudioMagic skrev:Jag vet däremot att kinerserna är bra på det dom gör.
Givetvis tycker du det, eftersom du säljer kines-hifi.
Du kan ju vända på det ist, jag hade aldrig valt att sälja ngt som jag inte tycker är bra. Finns allt för många säljare idag som gör så tyvärr, att sälja bara för att det ska säljas. jag/vi skulle aldrig få för oss att sälja ngt (eller ha i vårt sortiment) som vi inte tycker håller hög kvalitet.
Vee-Eight skrev:Bra inställning, tycker jag. Hur är leveranssäkerheten från Kina tycker du? Går det smidigt och får du det du vill ha? Funkar reklamationerna?
Nej, men ganska många. Särskillt bland de som har haft apparater som inte levt upp till förväntningarna.JustAudioMagic skrev:Hetsporren skrev:Vill man ha prylar som väger mycket och ser ut som "high end" men låter mediokert och är taskigt byggda, så är Kina-hifi något för dig... PS: Jag har ägt två Korsun-förstärkare och en Xindak-spelare...
Än en gång, det är din åsikt. Jag tror inte alla delar den
JustAudioMagic skrev:Vee-Eight skrev:Bra inställning, tycker jag. Hur är leveranssäkerheten från Kina tycker du? Går det smidigt och får du det du vill ha? Funkar reklamationerna?
Distributören för Xindak finns i Danmark, där dom dessutom har verkstad för hela sortimentet. Brukar ta 72 timmar efter beställning att få det hem(förutom i vissa undantag, men för det mesta har dom hela sorimimentet i lager).
Användare som besöker denna kategori: Kalejdokom och 34 gäster