Max 500:-, gärna ner mot 300!
Moderator: Redaktörer
niklas skrev:Nu har jag tröttnat på att lyssna på mina tejpade gamla Sennheiser där ena luren funkar när den vill. Vad rekommenderar ni för billiga lurar med skapligt ljud som är sköna att ha på sig?
Max 500:-, gärna ner mot 300!
enJohn skrev:Hej!
Eftersom jag är en sån som har ett sånt jobb att jag sitter med lurar på jobbet så tänkte jag förmedla mina standard-råd när det gäller dagtidslurlyssning:
För det första: kommer du att störa någon? Dvs. behöver du slutna lurar, eller går det bra med öppna? (skillnaden känner du säkert till)
enJohn skrev:För det andra: TÄNK PÅ KOMFORTEN! Min åsikt är att detta är av överordnad betydelse framför ljudkvalitet, eftersom man blir oerhört trött av ett par lurar som är obekväma, eller blir det efter en längre stunds lyssning.
enJohn skrev:Jag själv satt med ett par Sennheiser hd-477 under en tid, men fick fasligt ont på öronen av dem, eftersom denna konstruktion liksom ligger "utanpå" själva örat. Nu använder jag ett par hd-515 som ligger "runt" öran, mot huvudet och det är otroligt mycket skönare. Slipper få blomkålsöron. In-ear skulle jag aldrig klara av.
niklas skrev:Ja, det är viktigt att dom är sköna att ha på sig. Skavande eller tryckande lurar går bort. Tror du att de lurar som redan rekommenderats är obekväma?
Användare som besöker denna kategori: NADifierad, Perkka och 3 gäster