Inte alls nöjd med ljudet men vilken är rätt åtgärd?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2007-05-31 09:22

RogerGustavsson skrev:Fanns någon skiss på faktiskt.se om hur man skulle mäta vid just uppställningen av Carlsson-högtalare.

Det finns en sådan skiss i denna tråden...
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
bomellberg

Inläggav bomellberg » 2007-05-31 10:13

Hammarstrand skrev:Squeezebox kostar som billigast 2780 sek i Sverige vad jag hittat fast du kanske vet något ennu billigare?
Nästa 3000:- är jag inte villigt att lägga i alla fall.

Jag kör med en Soundbridge. Tyvärr ingen vettig DAC utan kopplad till min H/K-surroundstärkare. Låter ok. Kom gärna hit och lyssna om du har vägarna förbi Lund. Jag har själv OA60 och HTPC med X-Meridian 7.1 så kan du jämföra med din egen anläggning. Tyvärr odämpat rum med två irriterande baspucklar, men kanske kul för jämförelse?

Användarvisningsbild
Hammarstrand

Inläggav Hammarstrand » 2007-05-31 10:43

bomellberg skrev:
Hammarstrand skrev:Squeezebox kostar som billigast 2780 sek i Sverige vad jag hittat fast du kanske vet något ennu billigare?
Nästa 3000:- är jag inte villigt att lägga i alla fall.

Jag kör med en Soundbridge. Tyvärr ingen vettig DAC utan kopplad till min H/K-surroundstärkare. Låter ok. Kom gärna hit och lyssna om du har vägarna förbi Lund. Jag har själv OA60 och HTPC med X-Meridian 7.1 så kan du jämföra med din egen anläggning. Tyvärr odämpat rum med två irriterande baspucklar, men kanske kul för jämförelse?

Alltid trevligt med en inbjudan.. från Malmö till Lund är ju inte någon sträcka direkt.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2007-05-31 11:22

paa skrev:
RogerGustavsson skrev:Fanns någon skiss på faktiskt.se om hur man skulle mäta vid just uppställningen av Carlsson-högtalare.

Då har väl inte Hammarstrand sett den heller, eftersom han fortfarande undrar....

Användarvisningsbild
Hammarstrand

Inläggav Hammarstrand » 2007-06-01 00:18

RogerGustavsson skrev:
paa skrev:

Då har väl inte Hammarstrand sett den heller, eftersom han fortfarande undrar....

Jag har sett skissen, mindes bara fel när jag skrev senaste inlägget ang uträkningen.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi