Blue Note är annars ganska prisvärda
Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:nefilim skrev:För dig meanmachine är det väl alla märken!!
![]()
Har precis fått två nya apparater. Bilder kommer. Akai och yamaha recivrar.
Frodrak skrev:![]()
![]()
![]()
Kul, men knappast vad elakmaskinen undrade
phon skrev:Frodrak skrev:![]()
![]()
![]()
Kul, men knappast vad elakmaskinen undrade
Jo, kanske ändå .....
Det innefattar ju även indirekta svaret att jag inte bryr mig särskilt mycket om märken, alltså fabrikat. Viktigare är innehåll och funktion.
Jag köper inte märkesprodukter för att det är vissa märken, men kanske för att dom kan vara bra i något avseende. Är också helt ointresserad av vad grannar och vänner har för fabrikat på sina ägodelar.
Ett undantag dock, och det är 90 gradervänt >> , men bara för att endast det märket innehåller det jag vill ha.
Så, om det nödvändigtvis skall vara ett märke så är en snygg gravyr på en vacker bit metall trevligt, gärna tillverkad med omsorg och hantverksskicklighet.
.
phon skrev:Ingen fara
Kan du lösa märket som är undantaget?
(Ledtråd längst ned)
nefilim skrev:Finns det något utrymme för din kvinnas intressen??
meanmachine skrev:nefilim skrev:Finns det något utrymme för din kvinnas intressen??
Hennes intressen är volontärarbeten vilket inte kostar en krona. Lucky me.
Nefilim skrev:m_persson79 skrev:Begagnat marknaden säger i princip allt.
Lågt andrahandsvärde ~ crap, dvs. t.ex. de flesta kablar![]()
Kolla ex. Ino, NAD 208, Rotel 1090.. jobbigt högt beggepris![]()
Och nä, sån makt har inte LTS.
PLACEBOEFFEKT???Fast egentligen är det väl inte såå jobbigt högt ändå? De flesta hifi-nördar känner ju igen dessa fabrikat som dessutom blivit uppskrivna i hifi-blaskorna genom åren..
m_persson79 skrev:
Placebo? Vad yrar du om?
Eftersom jag inte är medlem i LTS så vet jag inte vad du snackar om.. aldrig läst en molt .
Om folk är dumma nog att ta till sig idiot-tweak alá shakti.. lets..
Bill50x skrev:ptr skrev:OlA-68 skrev:densen livstids garanti säger mer
Det är bara frågan om "vems" livstid som avses...![]()
/ptr
Säljarens?
/ B
meanmachine skrev:Det var ju intressant. Serviceaspekten. Viktig helt klart. Har inte Linn också oerhört bra service? Har hört att alla rep kostar lika mycket och att det byter ut komplettar moduelr och är snabba.
ptr skrev:OlA-68 skrev:densen livstids garanti säger mer
Det är bara frågan om "vems" livstid som avses...![]()
/ptr
meanmachine skrev:Vilket märke på HIFI apparatur tycker du är bäst enligt normen Pris prestanda och i så fall varför?
Skeptikern skrev:...vilken enorm nåd denne Gud gör...
Almen skrev:Skeptikern skrev:...vilken enorm nåd denne Gud gör...
Verbet "göra" är inget man kan använda till substantivet "nåd". Nåd är något man kan visa någon eller något.
Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta.
Skeptikern skrev:Jag förstår inte frågan. iÖ är ju gud, varför inte fråga GUD.
Sen kan man lägga ner alla onda profitörer och böja sig för visdomen, och förundras över vilken enorm nåd denne Gud gör när han säljer sina underverk
Förolämpningar och mer eller mindre förtalsliknade uttalanden (hur intrikat och svårtolkade de än må vara) kommer vi inte att gilla!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster