Hetsporren, har du tänkt på komfortfaktorn? Fjärr?
Sentec Pa9 år riktigt trevliga, tar liten plats och låter görbra.
Nackdel, Ingen fjärr och två till eluttag ockuperade (försteg/monoblock x 2). De är ju minimalistiska på alla sätt - men jag skulle uppskatta fjärr för på/avstängning. Och så måste du ju jaga bra försteg.
Denon 2807 rear de ju ut på HiFiklubben och den är ju finfin. Köper du till en Denon DVD/CD så har du ju en fjärr till bägge. Alla andra alternativ till trots (jag gillar ju också att byta runt lite för skojs skull men det har varit väldigt lite senaste åren) så är Denon kanske inte det sexigaste köpet men ett riktigt bra alternativ som man egentligen kan stanna vid. Klart trevligare än Yamaha. Och Teac:s mindre förstärkare är inte så kul, har haft ett par.
Denons billigare DVD är lite plastiga och långsamma i hanteringen men mellanklass och uppåt är finfina.
Beg Denon 2105/6 är ju ett klart klipp till bra pris.
Advance Acoustic är ju snygga och de låter fint.
pi60 är en snäll högtalare (mot förstärkare) så ska du uppgradera så klarar du dig finfint med samma förstärkare. Ett par pi60 finns för övrigt på Blocket för ynka 7K, då är det ju pre 2006 misstänker jag. Men billigt, billigt för en fantastisk högtalare.
De lär ryka fort.