Moderator: Redaktörer
Ska du överföra signalen med så litet förvrängning som möjligt bör du paralellkoppla så du bara får två ledare ( + och -)
Biwiring förämrar ljudet från strikt neutralitet genom att fasfel uppstår genom den olika belastning kabeln får för diskant och baselement. ( Molt-98 ) Mycket hörbart.
rexq skrev:Jorma är ju aldrig fel, riktigt prisvärda dessutom! När jag kopplade in Jorma-kablar var det som att en tjock filt åkte av högtalaren, du måste testa! Han kan verkligen det där med att plocka fram det bästa ur signalen Jorma.
Termos_friend skrev:Ska du överföra signalen med så litet förvrängning som möjligt bör du paralellkoppla så du bara får två ledare ( + och -)
Biwiring förämrar ljudet från strikt neutralitet genom att fasfel uppstår genom den olika belastning kabeln får för diskant och baselement. ( Molt-98 ) Mycket hörbart.
För att komma undan detta skulle jag inte kunna ta två st fyrledande kablar, tvinna dom, sedan tar jag dessa åtta ledare och kör dom som 4st ledare något smart sätt?
Vad är det som händer, blir det någon skinn-effekt? Den borde väl gå att komma undan ifrån?
Kaffekoppen skrev:Du har redan nämt mitt förslag själv. Om den inte är snygg så släng e strumpa på den
Morello skrev:Jag tycker Transplanats allra dyraste ormolja är bra.
Vee-Eight skrev:Vanliga babyblå supra är ju faktiskt rätt prisvärda. Man kan också använda cat5 solid nätverkskabel som man kan fläta/tvinna till den sammanlägda tvärsnittsarea som man önskar. De är ju smidiga då hälften av ledarna är helfärgade, andra hälften är randiga; för att markera polaritet. Jag kör relativt korta cat5 som de är, och är mkt nöjd. Hade innan 6-flätade monster, "Obelix", men de passar inte nuvarande slutsteget (kräver större terminaler; framtida moddningsprojekt).
EKUA går att använda på liknande sätt, var noga med polaritet då dessa inte är lika bra märkta.
Vee-Eight skrev:EKUA går att använda på liknande sätt, var noga med polaritet då dessa inte är lika bra märkta.
RogerGustavsson skrev:Vee-Eight skrev:EKUA går att använda på liknande sätt, var noga med polaritet då dessa inte är lika bra märkta.
Antar att du kanske syftar på EKKX eller ELLXB. 2x10 ledare ger 2x2 mm2 och är då rätt smidig. Dock en del pill innan kabeln är färdig.
Vee-Eight skrev:Nännämän, syftar på EKUA telefonkabel, oftast svart isolering.
RogerGustavsson skrev:Vee-Eight skrev:Nännämän, syftar på EKUA telefonkabel, oftast svart isolering.
EKUA är en tvåledare som jag bara har sett vit. Finns det andra? EKKX eller ELLXB är ju ockå en telesignalkabel men den finns ju med många flera ledare inom samma hölje.
Kaffekoppen skrev:De har ju en färdig bi-wire kabel...om man nu tror sig behöva det
Användare som besöker denna kategori: MoonMartin och 18 gäster