Moderator: Redaktörer
zikkan skrev:Låter bra det ....![]()
Jag är inne på min femte pappers-version av låda/spänningsmatning, snart vet jag inte vilken variant jag skall använda mig av ..![]()
![]()
![]()
Mvh
zikkan
zikkan skrev:Hej!
Jag har nu fått tag på kopior av artiklarna i MoLT och har skummat igenom dem ett par gånger. Jag har hittat vilka komponenter i RIAAt jag kan ändra på för att anpassa till önskad önskad puppa.
Jag har också tittat på de olika nätdelarna som presenterades och fastnat för nr 3, som kommer från Johan Bernström. Jag har dock lite frågor bl a vad gäller värdena på en del av komponenterna
- Vilket värde är lämpligt på C1* (före likriktarbryggorna)?
- Är värdena på C1 och C2 lika som i nätdel nr1?
- Kan jag använda en trafo med 2x18V på sekundären? Hur kopplar jag i så fall in dessa, C1* och likriktarbryggorna?
- Spelar det någon roll om jag matar riaa-steget med +/-15V eller +/-18V? Jag tolkar det som att det inte spelar någon roll men frågar hellre ..![]()
Jag kommer säkert på fler frågor allteftersom ....![]()
![]()
![]()
mvh
zikkan
PeterAkemark skrev:Finns det några specifikationer på förstärkaren? Såsom noggrannhet, förstärkning, distortion.
PeterAkemark skrev:Finns det några specifikationer på förstärkaren? Såsom noggrannhet, förstärkning, distortion.
peranders skrev:PeterAkemark skrev:Finns det några specifikationer på förstärkaren? Såsom noggrannhet, förstärkning, distortion.
Jag tror att den är tillkommen i sann DIY-anda, dvs man lyssnar och kanske mäter om man har möjlighet till detta.
zikkan skrev:
Hade vi blivit bortglömda ...?...
![]()
![]()
Naqref™ skrev:Vee-Eight skrev:Paketöppnartråd!![]()
Försent....
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 13 gäster