Mayro skrev:Det är INTE tekniken jag talar om. Det är den hånfulla stilen i tonen samt förlöjligantet och den rent kränkande ordvalet man har mot handlare som tillhandahåller produkten..
Bra, då har du även besvarat min tidigare fråga.
Mayro skrev:Och att detta sker totalt utan ens provat grejen ens.. detta är inte fyrkantiga hjul.. ALLA kommer garanterat vid prov VET om något sker eller inte. Så något måste ske med tanke på utlovat resultat samt erhållet enligt andra i texten.
OM den INTE gör något av vad som sägs så lär den bli kortlivad och DÅ lär handlaren som sålt sådana ha en del problem med sin trovärdighet gissar jag.
Helt klart är detta inte fyrkantiga hjul: liknelsen haltar som du säger. Det är snarare ett medel som man sprutar på däcken och som gör att väghållningen blir som med de dyraste däck pengar kan köpa. Fast det är ju bara vatten i flaskan. Eventuella upplevda effekter beror på inbillning och det kan man endast undersöka med blindtester. Och det är ju inte så kul. Vad gäller handlarnas ansvar tycker också jag att det är lite orättvist. Är det några som agerar moraliskt förkastligt så är det tillverkaren som dels hitta på grunkan, dels diktat ihop copyn. Handlarna är ju oftast bara entusiaster med lika lite kolla på fysiken som kunderna. Både kund och handlare blir alltså lurade.
Någon gång måste man kunna dra gränsen och utfrån tidigare kunskap kunna säga: nä, det där går inte. Den gränsen beror på vilka kunskaper man har och vilken information som finns tillgänglig. För vissa är den diskuterade grunkan lika hopplöst som fyrkantiga hjul och det är ingenting konstigt med det.
/D