Moderator: Redaktörer
Hetsporren skrev:världens bästa - billiga - högtalare är piP! Dvs. att den kostar ca 1000$ (färdig högtalare) och då finns det absolut ingenting som ens kommer i närheten, varken för samma-, halva- eller dubbla pengar(na).
meanmachine skrev:Välders bästa högtalare är klart Sonab oa-12PP
Vee-Eight skrev:Tror att oa12 är enklast att ta till sig, då den är (var) billigast att renovera, enklast att hitta begagnad. Man blir lätt kär i dem och det är nog därför de kan vara favoriter.
Vee eight skrev:Tror att oa12 är enklast att ta till sig, då den är (var) billigast att renovera, enklast att hitta begagnad. Man blir lätt kär i dem och det är nog därför de kan vara favoriter. Oa5 må vara billig, men jag är tveksam om man kan hitta hifi-värden hos den, mer än kanske att det är ett stycke hifi-historia. Min favorit är ju, lite otippat, oa51. Men de är lite väl ovanliga och dyra för att gå hem hos "massan"; trots att de är väl värda de 5-10kkr de kostar att få tiptop-standard på.
Vee-Eight skrev:...är faktiskt sugen på en oa12 alt oa116.
JTarnstrom skrev:Håller med! Att jag sedan inte ens har hört pIP eller mycket annat heller för den delen spelar ingen roll - jag äger ju ett par! Saker man äger tenderar att låta bättre än det man inte äger vare sig man har hört dem eller inte.meanmachine skrev:Välders bästa högtalare är klart Sonab oa-12PP
meanmachine skrev:Jag väntar iofs en kick med pIP eller Pi60... Fast här är förväntnignarna oerhört höga vilket är till nackdel.
Hetsporren skrev:JTarnstrom skrev:Håller med! Att jag sedan inte ens har hört pIP eller mycket annat heller för den delen spelar ingen roll - jag äger ju ett par! Saker man äger tenderar att låta bättre än det man inte äger vare sig man har hört dem eller inte.meanmachine skrev:Välders bästa högtalare är klart Sonab oa-12PP
![]()
![]()
Nattlorden skrev:Tror mer på att det är nyhetens behag då man lyssnar på de "positiva egenskaperna" i prylen och då bländas... när de "positiva egenskaperna" gått och blivit vardagsmat börjar man finna de "negativa egenskaperna" också...
Haakan_W skrev:faktiskt så är det inga imponatorhögtalare...sticker inte ut och det är inte förräns man sänker volymen man verkligen förstår hur starkt man spelat
Ljudkrav skrev:Rain:Håller inte med även om piP är bra så finns det ändå massvis med högtalare som både är bättre (på många parametrar) och billigare än piP.
Kan du nämna vilka de är?
Ge många förslag, det finns ju massvis tydligen.
Rain skrev:Hetsporren skrev:världens bästa - billiga - högtalare är piP! Dvs. att den kostar ca 1000$ (färdig högtalare) och då finns det absolut ingenting som ens kommer i närheten, varken för samma-, halva- eller dubbla pengar(na).
Håller inte med även om piP är bra så finns det ändå massvis med högtalare som både är bättre (på många parametrar) och billigare än piP.