subjektivisten skrev:Frågan är om det stämmer? Jag tror viss musik kommer inom ett par år inte släppas på CD skiva men annan sorts musik kommer släppas. Tror inte man ska underskatta folk "ha-begär" att ha något i hyllan, även om flera helst slipper det.
Har lyssnat nu på filerna i mitt tillSTÅND, och jag gillar den med dynamiken kvar![]()
Den känns mer öppen, inte lite ljus och inte lika platt. Speciellt är det stor skillnad, enligt dessa ölöron, runt 2:10 när han drar på igen. Då var det inte svårt vad jagh föredrog. Vad 14 åriga finn-pelle med Ipod föredrar är ju en annan femma
Jag förstår hur du tänker... det intressanta är att ingen snackar om låten osv.. alla bara snackar om ljudet.... jag håller inte med dej alls.. tyvärr... killen vill ju säga nåt, man kan tycka att det är en nonsenstext eller vad som helst.. men han har skrivit skiten för att han vill nåt... Vill jag slå i en stor spik tar jag inte fram tjejens tavelhammare... är det ingen som förstår mej här? hoho... det känns som det ekar... tvärtom är det med alla ljudteknikervänner och musikerkollegor.. Den version ni fick här är den tredje mastringen på denna låt, det är ytterst sällan jag behöver göra mer än en... Det var därför jag tyckte detta var ett bra exempel för er... Jagkan skicka upp den första mastringen oxå... ingen gillade den... lät som den omastrade fast högra.. både BMG & vi å Johan ville att den skulle bli mer jobbig att lyssna på.. skitmättad å sången mitt i.... Alla tycker att vi lyckades utmärkt.. utom ni här såklart...
Det känns som man skulle kunna skicka upp ungefär vad som helst hit.. å ni skulle ändå säga att det som var lägre och okomprimerat lät mycket bättre... hoppas jag har fel...