Erik skrev:I ingångssteget sitter tio stycken dubbla op av tveksam kvalitet som buffertar.
Vilka? Hur tveksamma då?

Erik skrev:RIIA delen innehåller två st 5532.
5532 är en mycket bra bipolär op-amp. Det är oklart att du har något att vinna på direkt substitution. För att realisera max prestanda måste kopplingen vara optimal för op-ampen.
Erik skrev:Jag har läst på forumet att op2134 anses bra.
På linjenivå med rimliga belastningsimpedanser har jag svårt att se vilka förbättring (i termer av distortion inom audioområdet) som skulle kunna realiseras med andra dubbla op-ampar.
Erik skrev:Om det finns op-ampar som minimerar riskerna för dc-offset skulle det vara att föredra, då kan jag skrota många elektrolyter som sitter i signalvägen.
Ellyter behöver inte vara så problematiska om de bara är stora i förhållande till lastimpedansen, dvs när det inte ligger någon spänning över dem. Det är inte uppenbart att du kan realisera vare sig hörbara eller mätbara förbättring genom byte till plastkondingar. Däremot påverkar man nästan garanterat de undre gränsfrekvenserna, vilket kan vara hörbart. DC-offset är en faktor som varierar slumpmässigt från enhet till enhet. Ultralåg offset utan justering eller servo innebär selekterade op-ampar. Vilket är dyrt.
Erik skrev:Bör man ha kvar några kondensatorer i signalvägen? kanske innan buffertstegen och efter linjesteget?
Bör och bör...Apparaten är ju designad med kondingar och det finns troligen skäl för detta. Fast det skall väl inte stoppa en DIY-are, eller hur.
Hälsningar,
Dahlqvist