Göra stort baffelhål mindre(?)

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2007-07-27 13:27

Ingen fräs.

Skulle börja justera och så regnar det. Kunde inte det här attans regnet ha fallit över London med omnejd. Där lär det vara torka just nu.
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-07-27 13:34

soundbrigade skrev:Ingen fräs.

Skulle börja justera och så regnar det. Kunde inte det här attans regnet ha fallit över London med omnejd. Där lär det vara torka just nu.

Funkar med sticksåg också men det blir lite mer att putsa och justera.

Jag köpte en 1kW överhandsfräs på byggfirman Cheapy http://www.cheapy.se/ för ett tag sen för runt 200:- Det verkar som om det var ett bra köp. Har en minder Bosch på runt 300-400W sen tidigare men den är lite för klen för t.ex avrundningsfräsning.

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2007-07-27 14:50

Flint skrev:Funkar med sticksåg också men det blir lite mer att putsa och justera.

Jag köpte en 1kW överhandsfräs på byggfirman Cheapy http://www.cheapy.se/ för ett tag sen för runt 200:- Det verkar som om det var ett bra köp. Har en minder Bosch på runt 300-400W sen tidigare men den är lite för klen för t.ex avrundningsfräsning.

Sågat ut bitarna som jag ska plugga igen hålen med och de som ska användas temprärt för att styra hålsågen.
Ska definitivt titta på en billig fräs. Harald Nyborg/ÖB/Rusta brukar ha ibland.
Nu har jag förhandsbokat ett par 3" bredbandare från TB, varför det kunde vara kul att göra ett SNYGGT jobb för en gångs skull.
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-07-27 14:54

soundbrigade skrev:Nu har jag förhandsbokat ett par 3" bredbandare från TB, varför det kunde vara kul att göra ett SNYGGT jobb för en gångs skull.

Funkar som att tvätta bilen. Den går alltid bättre efteråt.

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2007-07-27 15:52

Jag råkade ut för samma problem när jag skulle byta till mindre bas. Så gjorde jag:
Bild

fler bilder i medlemspres.

Bild

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2007-07-28 16:21

Så här har nu gjort (en låda).
Filade lite i hålet för att få bort färg.
Drog ut på balkongen och sågade ut en rundel i bokträ (nästa blir i furu :evil: ). Den var lite stor så jag satte den med en skruv i borren och körde för fullt och "svarvade" ner den med en fil. Grannen var lite sur, mest pga av oväsendet. Det blåste rätt ordentligt så jag slapp sopa balkongen när jag var klar ... :)
Efter lite trix och jox lyckades jag få ner rundeln i hålet (hade strykit lim på först). Nu ska jag spackla igen glipan och se till att ytan där nya diskanten ska sitta är skapligt jämn.
Bild

Föregående

Återgå till Teknikforum