dwain1 skrev:
Å ja jag har kollat vad det är för kabel det är transparent för 1000kr metern. 3dje gången jag svarar på det hehe.
Det tycker jag är åtminstone 2 nollor för mycket! Guld är nog billigare? Vanlig koppar..
Moderator: Redaktörer
dwain1 skrev:
Å ja jag har kollat vad det är för kabel det är transparent för 1000kr metern. 3dje gången jag svarar på det hehe.
Bill50x skrev:subjektivisten skrev:Frågan är;
Påverkar yttre vibrationer spelaren OLIKA beroende på om man spelar eller inte? Det vill säga, om det är exakt samma ljud från högtalarna, är det då någon skillnad hur spelaren påverkas av yttre vibrationer, om den inte spelar elelr spelar?
Om jag förstått din fråga rätt, det är en otrolig skillnad! Om du använder en cd-spelare som källa när du mäter vibrationer i din vinylspelare så kommer högre volym ge högre vibrationer i linjär skala.
Använder du skivspelaren som källa, och denna är känslig för vibrationer, riskerar du att få en allt stegrad vibrationsnivå beroende på återkoppling i systemet. I princip samma rundgång som du får om du håller en mikrofon framför en högtalare.
/ B
Nefilim skrev:Även jag hör skillnader på olika kablar. Men vad låter bäst?? Det låter ofta annorlunda, men vad är egentligen bäst??
matereo skrev:Nefilim skrev:Även jag hör skillnader på olika kablar. Men vad låter bäst?? Det låter ofta annorlunda, men vad är egentligen bäst??
Det du föredrar rent spontant, eller tom det du bestämmer dig för att tro eller anse är det som är bäst.
Nefilim skrev:Även jag hör skillnader på olika kablar. Men vad låter bäst?? Det låter ofta annorlunda, men vad är egentligen bäst??
matereo skrev:Nefilim skrev:Även jag hör skillnader på olika kablar. Men vad låter bäst?? Det låter ofta annorlunda, men vad är egentligen bäst??
Det du föredrar rent spontant, eller tom det du bestämmer dig för att tro eller anse är det som är bäst.
Nefilim skrev:
Matereo! Jag föredrar det som är billigast, och gör det det ska. Förmedla elektriska signaler..
dwain1 skrev:precis nu är jag med i gamet igen. Kommer det en billig kabel till mitt system å nockar min inte så dyra transparent men ändå dyrare så bytar jag te den billigare. För det är ändå väljud man är ute efter
matereo skrev:Nefilim skrev:
Matereo! Jag föredrar det som är billigast, och gör det det ska. Förmedla elektriska signaler..
Då är det det som är bäst utifrån din preferens och dina kriterier.
Conan skrev:majjen04,
Inte dåligt att kunna jämföra kablarnas inverkan mellan grannens EKK till hemmabion med kablarna i din egen anläggning - får ju "frugan hörde ända från köket.." att verka som rena dubbelblinda F/E-testet!!
Kan du också känna på pizzan i fall utköraren haft originaltorkarblad eller nåt från Mekonomen!?
Nefilim skrev:matereo skrev:Nefilim skrev:
Då är det det som är bäst utifrån din preferens och dina kriterier.
Skulle uttryckt mig bättre. Jag tror!!
(Dessutom talar jag utifrån mina preferencer. (Som jag hoppas alla gör här)
Richard skrev:Nefilim skrev:Jo men läs mitt inlägg och inställning.. Jag är helt tillfreds med EKK och andra billiga kablar!
Dessutom älskar jag musik!!
jag vet det, men alla vet inte det.
Richard skrev:Det är faktiskt BEVISAT att EKK inte färgar signalen, vilket ju innebär att kablar som låter annorlunda än EKK i sin tur, färgar ljudet.
V.H. Richard.
Nefilim skrev:Richard skrev:Nefilim skrev:Jo men läs mitt inlägg och inställning.. Jag är helt tillfreds med EKK och andra billiga kablar!
Dessutom älskar jag musik!!
jag vet det, men alla vet inte det.
...Och alla kommer inte att veta det ...
Harryup skrev:Richard skrev:Det är faktiskt BEVISAT att EKK inte färgar signalen, vilket ju innebär att kablar som låter annorlunda än EKK i sin tur, färgar ljudet.
V.H. Richard.
Även om man önskar att det skulle vara så, så är det inte bevisat.
Man har möjligen inte upptäckt någon färgning i ett (större?) antal anläggningar.
Richard skrev:Harryup skrev:Richard skrev:Det är faktiskt BEVISAT att EKK inte färgar signalen, vilket ju innebär att kablar som låter annorlunda än EKK i sin tur, färgar ljudet.
V.H. Richard.
Man har möjligen inte upptäckt någon färgning i ett (större?) antal anläggningar.
EKK är hörbart helt transparent vid rimliga längder.
Richard skrev:Det är faktiskt BEVISAT att EKK inte färgar signalen, vilket ju innebär att kablar som låter annorlunda än EKK i sin tur, färgar ljudet.
Harryup skrev:Richard skrev:Harryup skrev:Richard skrev:Det är faktiskt BEVISAT att EKK inte färgar signalen, vilket ju innebär att kablar som låter annorlunda än EKK i sin tur, färgar ljudet.
V.H. Richard.
EKK är hörbart helt transparent vid rimliga längder.
Hur kan man höra om något är transparent?
Då påstår man ju att det inte finns någon påverkan. Det går inte att bevisa.
Däremot kan man lyssna utan att ha upptäckt någon färgning.
Bill50x skrev:Richard skrev:Det är faktiskt BEVISAT att EKK inte färgar signalen, vilket ju innebär att kablar som låter annorlunda än EKK i sin tur, färgar ljudet.
Är det bevisat? Såvitt jag vet är "inga hörbara färgningar konstaterade" och det är något helt annat än "bevisat ofärgande". Fråga IÖ om du inte tror mig.
Testen med EKK gäller givetvis enbart i den aktuella uppsättningen av testapparater (i linje med de diskussioner som tidigare förts om f/e-lyssningens kvaliteter) och är inte allmängiltig.
Att med dessa tester och de reservationer som gjorts (av undertecknad och av f/e-lyssningens egna påskyndare) påstå att alla kablar som låter annorlunda än EKK är färgande är en grov överdrift.
/ B
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster