Med manual, kvitto, schema och allt. Köpt 8/12, 1976

Moderator: Redaktörer

paa skrev:Jag har hört från en samlare att i början var justeringen av varje färgkanon i Philips TV-apparater skild åt på ett mycket stabilare sätt än senare modeller, och det gick att justera in för mycket bättre bild än de "snikmodeller" som följde.
OliT skrev:Superscope var väl ändå inte skit? Det var väl samma typ av produkter som resten av märkenas högpresterande delar. Om du har modellnummer på den och är villig att skicka kanske jag är intresserad!
edit: Aha, det verkar som att superscope blev ett lågprismärke senare, under 70-talet var det bra prylar.
palton skrev:
Vet inte om det är mej det är fel på men jag tycker att det är något visst att kolla på en 110-gradersbild.
palton skrev:Den får du ju inte göra dej av med! Fungerar den?
Har själv min barndomstv hemma, inte den men en likadan.
En Luxor Horisont från 1974. Första modellen med heltransistoriserat chassi och fjärrkontroll!
Vet inte om det är mej det är fel på men jag tycker att det är något visst att kolla på en 110-gradersbild.
Numer tjänstgör den som filmmaskin till datorn i sovrummet.
I produktbeskrivningen står det bla "Direktljud och bild inom 5 sekunder" Det är skryt de!
palton skrev:I produktbeskrivningen står det bla "Direktljud och bild inom 5 sekunder"
palton skrev:Nej, branden började i grannlägenheten. Så de kan vi inte beskylla luxorn för![]()
Men jag har återfått nästan hela Luxorstereon nu 11 år senare.
Recievern Power 6004 hittade jag på den lokala tippen och
Kassettdäcket Power 9204 har jag köpt av highfive här på forumet. Fick ett par 5061:or av granntanten, är ju i princip samma som de 6001:or jag hade. Så nu saknar jag bara skivspelaren. Kul och extra kult eftersom det var min första "riktiga" stereo och att jag ärvde den av min far.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster