Moderator: Redaktörer
Magnuz skrev:paradigm skrev:
Däremot är nicket hämtat ur ordets egentliga betydelse, d.v.s. tidsålder.
Tidsålder, säger du? Nu undrar jag ändå om du inte fått något om bakfoten.
mapem skrev:Jag var väldigt förtjust i mina popboxar för deras luftighet och rumslighet och "tjoff"-faktor (min beteckning på transientförmåga i alla register), som blev ännu bättre med MT 24. Men diskantbytet gjorde också att 9710:ans svagheter blev än mer uppenbara. Tyckte popboxarna öveträffade OA6, i alla fall typ II, och OA5.
Detta som ett tillägg till min tidigare rangordning. Platsar inte bland de tre.
mapem skrev:Kul om man kan roa nån. Tjoff på dig!
Fast det var nog tjong jag menade
Almen skrev:paradigm skrev:Magnuz skrev:paradigm skrev:Däremot är nicket hämtat ur ordets egentliga betydelse, d.v.s. tidsålder.
Tidsålder, säger du? Nu undrar jag ändå om du inte fått något om bakfoten.
Que????
Hur menar du?
Hört talas om paradigmskifte? Betyder förändrad tidsålder.
/Rolle
Paradigmskifte är när idévärlden förändras, ett skifte i tänkandet helt enkelt. Darwins idéer, Einstein, etc.
Betydelsen har överdrivits till att i relativistisk strukturalistisk anda stå för att allt det gamla förkastas och de nya idéerna är helt fristående, men så är det naturligtvis inte.
IngOehman skrev:Njae... Det stämmer inte riktigt.
Vh, iö
paradigm skrev:Har man ett behov att hacka ner på andra, kommer det alltid att finnas tillfällen för vissa, att göra sig märkvärdig på andras bekostnad. Ofta bottnar det i en inre osäkerhet.
Och har man inget behov av att lära sig nya saker så kan man ju alltid hacka på dem som försöker dela med sig av sin kunskap...paradigm skrev:Har man ett behov att hacka ner på andra, kommer det alltid att finnas tillfällen för vissa, att göra sig märkvärdig på andras bekostnad. Ofta bottnar det i en inre osäkerhet.
paradigm skrev:Som sagt, väldigt mycket tjafs och hårklyveri för ett nick.
Varje världsbild har hört hemma i en viss tidsålder, så vad är problemet?
Har man ett behov att hacka ner på andra, kommer det alltid att finnas tillfällen för vissa, att göra sig märkvärdig på andras bekostnad. Ofta bottnar det i en inre osäkerhet.
/Rolle
Jag har använt detta nick i 20 år och ser ingen anledning att överge det, bara för att jag inte använde ordpolisens "rätta" beskrivning här på Faktiskt.
Sorry för OT igen, hoppas ni kan ha överseende med mig ändå.
/Rolle
Mayro skrev:paradigm skrev:Som sagt, väldigt mycket tjafs och hårklyveri för ett nick.
Varje världsbild har hört hemma i en viss tidsålder, så vad är problemet?
Har man ett behov att hacka ner på andra, kommer det alltid att finnas tillfällen för vissa, att göra sig märkvärdig på andras bekostnad. Ofta bottnar det i en inre osäkerhet.
/Rolle
Jag har använt detta nick i 20 år och ser ingen anledning att överge det, bara för att jag inte använde ordpolisens "rätta" beskrivning här på Faktiskt.
Sorry för OT igen, hoppas ni kan ha överseende med mig ändå.
/Rolle
Inte för att delta i tjafset. Men har internet funnits så man haft nick i 20 år
Almen skrev:Och har man inget behov av att lära sig nya saker så kan man ju alltid hacka på dem som försöker dela med sig av sin kunskap...paradigm skrev:Har man ett behov att hacka ner på andra, kommer det alltid att finnas tillfällen för vissa, att göra sig märkvärdig på andras bekostnad. Ofta bottnar det i en inre osäkerhet.
Jaha, var inte mitt inlägg ett av dem du syftade på? I sådana fall missuppfattade jag dig. Tyckte väl att det verkade litet konstigt...paradigm skrev:Almen skrev:Och har man inget behov av att lära sig nya saker så kan man ju alltid hacka på dem som försöker dela med sig av sin kunskap...paradigm skrev:Har man ett behov att hacka ner på andra, kommer det alltid att finnas tillfällen för vissa, att göra sig märkvärdig på andras bekostnad. Ofta bottnar det i en inre osäkerhet.
Aj då, någon med ömma tår...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster