hur ska jag koppla ihop allt å få det att fungera?
jag har precis skaffat mig en 2807 och vill alltså kunna spela upp DTS i 2 kanal....jag har nog ställt in allt rätt på dvdn tror jag...(dts på och pcm)
men hur gör man sen ?

Moderator: Redaktörer
Haakan_W skrev:jag är lite ny på det här med hembiorecievrar....
jag har precis skaffat mig en 2807 och vill alltså kunna spela upp DTS i 2 kanal....jag har nog ställt in allt rätt på dvdn tror jag...(dts på och pcm)
men hur gör man sen ?hur funkar dessa hdmi in och utgångar? å hur får jag igång dom
Haakan_W skrev:jag är lite ny på det här med hembiorecievrar....
men hur gör man sen ?hur funkar dessa hdmi in och utgångar? å hur får jag igång dom
Det är få författare unnat att få ge ut så många tidskrifter!Svante skrev:Att skriva manualer måste vara det mest otacksamma jobb som finns.
Svante skrev:Att skriva manualer måste vara det mest otacksamma jobb som finns.
paa skrev:Kan spelaren också konvertera DTS till tvåkanal? Kan ju vara att den har bättre omvandlare än receivern.
Om man inte behöver nån växling på videosignalen är det väl bäst att koppla hdmi direkt från spelaren till TV:n, ifall man kan få ljudet att synka dvs.
Finns ju många varianter...
Haakan_W skrev:Koffe skrev:... Det finns en anledning till att jag tycker att två kanaler räcker...
jag kör också 2kanal
Martin skrev:Jag kör allt digitalt in i hembiorecievern (kanske sitter analoga kablar som reserv). Ställ in den bara att prioritera digitala ingångarna (och ställ in rätt digitala ingångar till rätt källa).
På min 2106 så har jag för mig att det står DVD på en av de optiska ingångarna, där kopplade jag in min DVD. Sedan valde jag DVD som ingång på fjärren, tryckte sedan på liten knapp som heter auto på fjärren, och det blev ljud! Ingen titt i manualen! Har jag för mig alltså, din avancerade maskin kanske är mer klurig...Haakan_W skrev:Martin skrev:Jag kör allt digitalt in i hembiorecievern (kanske sitter analoga kablar som reserv). Ställ in den bara att prioritera digitala ingångarna (och ställ in rätt digitala ingångar till rätt källa).
ja alltså det finns ju en massa optiska ingångar på baksidan...men hur får man fram dom ingångarna när man vrider på ingångsväljaren?
Haakan_W skrev:Strauss skrev:lasselite skrev:Haakan_W skrev:Koffe skrev:... Det finns en anledning till att jag tycker att två kanaler räcker...
jag kör också 2kanal
jag va förstås lite snuskig men ingen märkte det
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster