Moderator: Redaktörer
Wolfie skrev:Oja... Det räcker rätt gött med X-4 också (eller X-2 för den delen).
Öhmans basmoduler är helt klart grymt välljudande, och de orkar pumpa
luft så det står härliga till
blixten_no1 skrev:han säljer inte bas moduler till folk som inte har köpt ino tidgare, eftersom han har sånt lågt pris på dom så gör han knappt nån vinst.
fast finns undantag, om han tycker man har tillräckligt bra system. annars blir de ett nej!
blixten_no1 skrev:de finns fyra olika modeller Profundus P, X, Y, Z säljs parvis. varav P e den minsta o Z största!
Wolfie skrev:Jag har i28 och Profundus X-4 (4 st Profundus X moduler) och det är
definitivt öronen som säger stopp innan högtalarna gör det.
i28 klarar av att lira över 120 dB kontinuerligt... X-4 pallar ca. 126 dB
kontinuerligt ljudtryck från 17 Hz och uppåt!
Det brukar räcka jäkligt långt...
Kaffekoppen skrev:Besök gärna Wolfie, han har den bästa vaggvisanläggningen jag hört![]()
Förövrigt tycker jag lite oortodoxt att du skall köpa piP först och skippa basmodulerna. Du kanske inte alls behöver dem.
Märk väl att du inte kan spela starkare överlag meb basmoduler, du bara förflyttar den begränsande faktorn till lite högre frekvenser. PiP är extremt bra dimensionerad med avseende på sina begränsningar.
IngOehman skrev:Snart kommer en ytterligare mindre modell som inte anges med en siffra utan med en bokstav, nämligen piM.
shifts skrev:Tror att Pip + Pp2 skulle passa mig då jag väldigt väldigt sällan spelar särskilt högt.
shifts skrev:Suverän sammanställning av dig Wolfie! Det här blir bara bättre och bättre. Nu har jag nästan inga frågetecken kvar.
shifts skrev:Karlskoga förresten, är du rädd för besök?
pi60 får nog anses om ett väldigt prisvärt alternativ då. Men det är ju piP också.MattiasKarlsson skrev:Hade jag haft ett litet "vardagsrumssystem" som ska funkar för moderna hem så hade jag nog valt ett par i14 med 2-4 basmoduler som göms undan som Magnus (KK) har. Litet, stort sett osynligt men grymt kapabelt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster