Moderator: Redaktörer
Johan_Lindroos skrev:Tjena Rhenrics, du verkar inte ha läst den riktiga Brystontesten heller, eller har jag fel? Eller du har inte läst de riktiga testerna om 1090 eller 208 heller, att döma av din text. Jag kan då kort berätta om innehållet att det framförs olika områden där ljudet kritiseras hos dessa produkter (208 & 1090).
Det var väl någon som tog på sig att översätta texten, men det har förstås dragit ut för mycket på tiden, och en PR-avdelning vill ju agera, inte avvakta?Almen skrev:Ja, synd att det var så konstigt skrivet. Man kanske skulle ta att göra en mer informativ och korrekt sammanfattning och skicka...
Johan_Lindroos skrev:Jag tycker att sammanfattningen saknar VÄSENTLIG information. Om man enbart läser sammanfattningen (jag tänker mig att jag inte vet något annat om diskussionerna eller resultaten) så förstår jag nästan ingenting, inte ens vem den här Raimo är, om det är han som testat (vilket det ju inte är). Var det inte tänkt som så att en riktig översättning av HELA artikeln skulle göras?
OK, då förstår jag.RMA skrev:Raimo,det är jag det,Tanner frågade om det fanns någon som kunde svenska så jag skrev en snabb sammanfattning/översättning,givetvis var ju inte tanken att det skulle publiceras på detta sätt,om man läser den fortsatta diskussionen,så förklarar jag att det var en snabb sammanfattning & att jag bara behärskar gammal skolengelska,dessutom kom vi överens om att öhman själv skulle komma mad en korrekt översättning.Ur sitt sammanhang blir det ju lite taffligt minst sagt.Tråkigt att det blev på detta viset.
vh Raimo.
Vi kan publicera hela artikeln på deras forumLust skrev:phon skrev:Johan_Lindroos skrev: Var det inte tänkt som så att en riktig översättning av HELA artikeln skulle göras?
Den är gjord, och under bearbetning.
Verkar dock som det är lite för sent nu...
Det är självklart att ett första steg är att kontakta Bryston med en översättning av artikeln i sin helhet.Harryup skrev:Tja, det beror väl lite på hur man vill bli behandlad i framtiden kanske?
Bryston har väl inte gjort något fel? Dom har publicerat det dom har fått, dom har ställt upp och byggt om en apparat.
Och dom är en affärsdrivande firma, så jag skulle tänka mig för vad man gör själv innan man gav dom en chans att publicera själva artikeln.
OM det nu är viktigt. Är det det?
Alla företag gör väl uppgraderingar och förändringar av diverse orsaker hela tiden.
mvh/Harry
rhenrics skrev:
Aha. Nä jag har inte läst dessa tester. Jag baserar min "kunskap" på vad folk skrivit här om vilka steg som inte färgar hörbart. Jag trodde det var typ på gränsen till ett axiom att Nad 208 inte färgar hörbart.
Det är alltså endast Bryston som inte färgar hörbart på något sätt överhuvudtaget någonsin det minsta lilla dugg?
Bamsefar skrev:Harryup skrev:Alla företag gör väl uppgraderingar och förändringar av diverse orsaker hela tiden.
Problemet är att Bryston försöker sopa undan deras egna feldimensioneringar under mattan...
Harryup skrev:Sen skulle inte jag kalla det feldimensionering då den kanske är perfekt dimensionerad enligt Brystons mål.
woland skrev:Varför har du tappat förtroendet för Bryston Bamsefar?
Är det för deras tafflige skandinaviske generalagent?
Mvh
Bamsefar skrev:Btw jag har fortfarande inte fått läsa testet på 14B trots att jag blivit lovad det vid flera tillfällen - tror någon i sin vildaste fantasi att jag tänker låna ut ett slutsteg igen i ett år efter detta ?
Bamsefar skrev:Btw jag har fortfarande inte fått läsa testet på 14B trots att jag blivit lovad det vid flera tillfällen - tror någon i sin vildaste fantasi att jag tänker låna ut ett slutsteg igen i ett år efter detta ?
Bamsefar skrev:woland skrev:Varför har du tappat förtroendet för Bryston Bamsefar?
Är det för deras tafflige skandinaviske generalagent?
Mvh
Dels för att deras så kallade generalagent (TAA IMPORT A/S) som är fullständigt vedervärdiga att ha att göra med. Man blir lurad och blir tvingad att bekosta advokat i ett år för att dom skall hålla det dom själva förbundit sig att göra enligt deras egna författade kontrakt.
Dels för att Bryston föredrar att, trots att bevismatrial för ovanstående, hålla generalagenten ryggen och inte ge ett skit tillbaka.
Dels för att dom inte klarar av att vara så pass rakryggade att erkänna att dom faktiskt glömt att den konstruktion de gjorde för 20 år sedan inte har uppdaterats iom nya förstärkare vilket skapade detta läge.
Dels för att jag har fått aboslut NOLL uppskattning för att jag gjorde testet för LTS möjligt.
Dels för att IÖ vart tvungen att betala moms+tull på den förstärkaren som han sedemera fick testa, dvs det stod inte Bryston för.
Jag tycker dom är skitdåliga. Dom må ha support men fan alltså, detta är med marginal det sämsta jag haft att göra med. Bara en sådan sak som att generalagenten vägrar stå för vad de själva skrivit i avtalet... Och ljuger en rakt upp i ansiktet och RÄKNAR med att man skall acceptera deras jävla skitursäkter. Nej fan Bryston skall man fan inte ha att göra med, och framförallt inte TAA IMPOSRT A/S eller Lyric Hifi som dom också kallas - rent jävla skitföretag.
Är det tydligt nog ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster