Pengar bara förstör...

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2007-10-12 15:19

http://www.hifimagasinet.com/annonsDeta ... nsID=13910

Orkar inte ta den här disskussionen igen. Kolla min medlemspresentation om man undrar vart jag står i frågan. ;)

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
RichardJ

Inläggav RichardJ » 2007-10-12 17:37

BACH:
"Om jag inte minns helt galet så kan du inte spela speciellt mycket starkare med piP+basmoduler jämfört med enbart piP, det du vinner är nog främst att du når djupare, vilket iofs kan vara värdefullt."

Var det inte helt tvärtom? Man kommer inte djupare, men kan dra på mycket mer? Har faktiskt lyssnat på piP+profundus hos en vänlig själ i Linköping som jag helt glömt namnet på. Han lödda ihop min piP dessutom. :)

Amit:
"Fast ska jag ta din frågeställning lite mer seriöst, så är väl frågan - dels om du verkligen vill/behöver kunna spela starkare, och dels vad det är du prioriterar bort om du köper pi60?"

Jag prioriterar bort en väldans massa nödvändiga saker faktiskt. Som det är nu har jag precis råd med pi60 + hämtning + (nästan) alla räkningar. Alla andra prylar, upplevelser etc får prioriteras bort. Vilket ju i sig gör att jag tvekar lite.

Slartifartbart: ;)

"Orkar inte ta den här disskussionen igen. Kolla min medlemspresentation om man undrar vart jag står i frågan."

Då får jag väl göra det då. :)

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2007-10-12 19:09

RichardJ skrev:BACH:
"Om jag inte minns helt galet så kan du inte spela speciellt mycket starkare med piP+basmoduler jämfört med enbart piP, det du vinner är nog främst att du når djupare, vilket iofs kan vara värdefullt."

Var det inte helt tvärtom? Man kommer inte djupare, men kan dra på mycket mer? Har faktiskt lyssnat på piP+profundus hos en vänlig själ i Linköping som jag helt glömt namnet på. Han lödda ihop min piP dessutom. :)

nä pip är specad till bara 108dB @ 80hz vilket innebär att visst går det att spela lite starkare med djupfrekvent musik men pip kommer vara flaskhalsen eftersom tex pp2 klarar 115db @ 24hz...

pi60 klarar själv nåt liknande som pp2 vid 24hz och betydligt mer än pip vid 80hz..säkerligen 15db mer eller nåt

Föregående

Återgå till Wänner af Ino