Moderator: Redaktörer
Gamlingar:
Fanns det någon i Sverige som lyssnade på Bob Marley eller annan reggae på slutet av 70-talet (från Exodus till Uprising)?
Ronnie skrev:[1989] Skinny Puppy - Rabies
Men sen då? Försvann hela rasket efter 82?
Sen vad jag vill minnas kom en period då det var gyllene tider eller noice som gällde
Ronnie skrev:Gamlingar:
Fanns det någon i Sverige som lyssnade på Bob Marley eller annan reggae på slutet av 70-talet (från Exodus till Uprising)?
Jag tycker att det är ganska skön musik nu, men den måste ha varit stendöd i Sverige på 80-talet va?
Från att jag började intressera mig för musik (typ -82-83) till nån gång på nittiotalet, kan jag inte minnas att jag hörde talas om mer än två reggaefans. Maria längst ner på gatan, och nån av hennes kompisar.
Hur gammal ska jag vara för att svara? Räcker 42?
Ronnie skrev:Gamlingar:
Jag tycker att det är ganska skön musik nu, men den måste ha varit stendöd i Sverige på 80-talet va?
Från att jag började intressera mig för musik (typ -82-83) till nån gång på nittiotalet, kan jag inte minnas att jag hörde talas om mer än två reggaefans. Maria längst ner på gatan, och nån av hennes kompisar.
IngOehman skrev:Tiden 1983-1993 (sisådär) var märkligt.
verdad skrev: Kuriosa: Det första bandet jag spelade i var det jag nämnde ovan.
phloam skrev:(Du missade väl inte mitt geniala förslag i musiktävlingen.... Lemmy sjungades "Do ya think im sexy" av Roddan kompad av Kraftwerk?)
Vilket band då menar du..!? Smile
Vi var tre killar som lirade lite i ett band vi hade där vi alla gillade Dag Vag, så jag tror det blev lite sådana influenser, senare blev det blues, hårdrock.
Ronnie skrev:Alice Cooper
69-70 : Mja...
71-75 : Musikalisk storhetstid
76-83 : Dålighetsperiod
86-91 : Mainstreamsmörja
94-nu : Katastrof, tror jag.
Ronnie skrev:Det där med samma sound hela tiden gäller egentligen också AC/DC och Iron Maiden men de fick inte vara med eftersom jag glömde bort AC/DC från början, och för att Iron Maiden inte var med på 70-talet.
subjektivisten skrev:Ronnie skrev:Alice Cooper
69-70 : Mja...
71-75 : Musikalisk storhetstid
76-83 : Dålighetsperiod
86-91 : Mainstreamsmörja
94-nu : Katastrof, tror jag.
Håller inte med alls. Visst kom dom flesta hittarna under 70-75 men även efter det har han släpp massa bra skivor. Det är få som överhuvutaget är dåliga eller ens i närheten.
Ronnie skrev:Helt konstig känns inte idén, med tanke på likheterna mellan Kraftwerk och Hawkwind.
Långa monotona låtar med mycket synthar: Hawkwind och Lemmy
Piotr skrev:Hrrm... Maiden samma sound hela tiden? Då får du nog börja om från början och lyssna in dig på de första plattorna.På sätt och vis gillar jag tidiga Maiden med Paul diAnno bäst.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 24 gäster