Edit: ordet "sccepterar" i val två, kan tolkas som "respekterar/accepterar"
Vh, iö
Moderator: Redaktörer
Merkurius skrev:Ska det inte vara: "Jag respekterar att andra är det, men är det inte själv." Jag röstade iaf på den
Bamsefar skrev:Kan man vara Inofetisch (eller hur det nu stavas / uttalas) ?
Fast det stämmer nog ännu bättre om man säger att det är två olika hobbies som interagerar med och påverkar varandra på ett mycket trevligt sätt.
Naqref™ skrev:"Jag är det själv och tycker det är helt ok."
Hetsporren skrev:Naqref™ skrev:"Jag är det själv och tycker det är helt ok."
Dito. Synd det kostar så mycket att ha riktigt hifi-kul bara...
rhenrics skrev:hmm... förstod nog inte frågan. Folk som gillar hifiapparater i andra
avseenden än deras ljudåtergivningsförmåga, eller deras ergonomiska
utformning, dvs design, byggkvalitet etc?
Vad återstår då att gilla? Snackar vi nån sexuellt avvikande läggning nu
eller (fetischism = sexuell upphetsning inför föremål)??![]()
IngOehman skrev:rhenrics skrev:hmm... förstod nog inte frågan. Folk som gillar hifiapparater i andra
avseenden än deras ljudåtergivningsförmåga, eller deras ergonomiska
utformning, dvs design, byggkvalitet etc?
Vad återstår då att gilla? Snackar vi nån sexuellt avvikande läggning nu
eller (fetischism = sexuell upphetsning inför föremål)??![]()
Nä, det enda jag undantog var ju de direkta bruksfaktorerna, alltså hur
den återger och är att operera (ergonomin).
Så "allt annat" var de där andra avseendena som jag talade om. Alltså
det som gör grunkan till ett objekt snarare en än makapär helt enkelt,
fattar du väl.![]()
Vh, iö
A. Jag är inte alls intresserad av HiFi-/hemmabio-apparater utan vill bara att de skall fungera och ge mig en perfekt öppning till musikens och/eller filmens värld!
Jag tycker oftast att det är frustrerande när apparater går sönder och/eller när nya system ersätter gamla så att en eller flera av de apparater jag har behöver bytas, och potentiellt den phonogram/videogram-samling jag har blir föråldrad. Jag vill kunna spela allt programmaterial jag har och vill absolut inte behöva ägna en massa energi åt anläggningen. Den skall bara fungera.
Bongo skrev:Jag är det själv och är stolt och ser det som en minst lika viktig del av HiFi-hobbyn som musiken.
röstade jag. Fast det stämmer nog ännu bättre om man säger att det är två olika hobbies som interagerar med och påverkar varandra på ett mycket trevligt sätt.
//Håkan
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot], Ogjort och 37 gäster