Helt fel. Just med högdynamisk musik är den termiska kompressionen ett stort problem, detta måste du väl ändå förstå som är en sån hejare och meckat högtalare så många år?
musik som är mest "skadlig" men jag kan ju(som så ofta)ha fel
Moderator: Redaktörer
Helt fel. Just med högdynamisk musik är den termiska kompressionen ett stort problem, detta måste du väl ändå förstå som är en sån hejare och meckat högtalare så många år?
Harryup skrev:Lite kul att intresset för horn har väckts att bli så starkt att man kan bli osams om det. Normalt sätt så brukar horn ignoreras här.
Välkommen Sperrling
mvh/Harry
SVAR: Jo, jag kommer ihåg Dig.... lite vaknare och snabbare grabb än de flesta vanliga trøga helsvenska.....
sperrling skrev:DETTA BLABBANDE PÅ NÄTET ÄR JAG RÄDD FØR ATT DET SKAPAR INSKRÄNKTHET,ALIENERING, ADHD-LIKNANDE EFFEKTER OCH SKADOR, M.M.
Sperrling skrev:Jag har ju lite av stor käft också
sperrling skrev:SVAR: Jaha.... Bra – då får Du snacka med Øhman så att vi sssm får till ett møte i en bra møteslokal – det bør kanske gøras med førhands-anmälan.... Alla forum lär bli fullspäckade – drygt 1300 personer har redan kontaktat oss/mig och vill komma och høra mig føreläsa och dema hornen.... Vi får nog gøra en tredagars-sejour med flera møten om detta skall gå bra... Idealiskt før en adekvat demo är nog runt 300 personer åt gången... Hornen klarar med ”halv-tunga musik-typer” - av runt 2000 personer.... men før att dema med slagverk och tung elektro-blues och techno – må jag nog ha dubbla eller fyrdubbla bas-horn på varje kanal om jag skall køra i stereo før 1300 personer....
Har inte bestämt mig om jag skall køra bara MultiChannel SACD istället (med 5.1 +1 eller 7.1 + 1) – då blir det 3 bashorn.... ett på L + R och ett (eller kanske två) på sub-kanalen.... men då liknar det ju inte så mycket på det som folk mest och flest skulle vilja se och høra.... + har råda att køpa.... och kan ha hemma, etc.... tror jag!?
sperrling skrev:MEN - TÄNK >>OM<< JAG HAR RÄTT DÅ - OCH >>ATT<< ALLT DETTA ANONYMA BLABBANDET PÅ NÄTET VERKLIGEN SKAPAR FARLIG STRESS, ONØDIGA KONFLIKTER OCH MERA INSKRÄNKTHET, ALIENERING OCH GER ADHD-LIKNANDE EFFEKTER OCH SKADOR HOS I SYNNERHET SOCIALT OCH KÄNSLOMÄSSIGT OMOGNA INDIVIDER OCH DERAS HJÄRNOR OCH NERV-SYSTEM, M.M. - ALLTSÅ KANSKE ALLA < 50+....?
OCH INTE MINST ATT DET SOM "ALTERNATIV-KOSTNAD" DEFACTO HINDRAR DE SOM HÅLLER PÅ MED DETTA ATT LEVA OCH GØRA SAKER I VERKLIGHETEN, VARA SOCIALA OCH TRÄNA OCH FÅ UPPØVADE... OCH/ELLER VIDMAKTHÅLLA, SINA EMOTIONELLA OCH SOCIALA FØRMÅGOR FRISKA...
TÄNK NU >>OM<< EN SÅ'N "WHISTLE-BLOWER" SOM JAG HAR RÄTT OCH EN OCH ANNAN POÄNG....
OCH TÄNK >>OM<< ALLA DESSA ANONYMA HI-FIDELITTI' CHATTANDE STACKARE INTE HINNER >>HØRA<< OCH UPPLEVA DET SOM DE BORDE ISTÄLLET FØR ATT LÄSA VAD ALLA DESSA BLABB-MAKARE SURRAR OM!?
JAG MÅ NU FÅ SAKER GJORT OCH ARBETAT LITE OCKSÅ, >VAD<< MINA APPARATER OCH HØGTALARE OCH SPECIELLA UPPKOPPLINGS-TEKNIKER, M.M. VERKLIGEN I REALITETEN KAN - DET FÅR VISA SIG NÄR JAG DEMONSTRERAR MINA SYSTEM PÅ ETT KOMMANDE LTS-MØTE, NÅGRA MÄSSOR ELLER DIREKT HÄR PÅ VÅRT HQ, ETC....!?
MÅ NU AVSLUTA DETTA ORD-BOLLANDE OCH FÅ SAKER GJORT - I VERKLIGHETEN - FØR DEN VÄNTAR INTE; UTAN SKER PRECIS NU....!
VITA BREVIS....
R
Morello skrev:Har caps-lock-tangenten låst sig.?
sperrling skrev:Komplettering och førslag angående en møjlig førnyelse av Ditt credo...
Børja inte blabba på nätet med en massa trätsjuka mät-nissar som bara mest førsvarar sina egna missførstånd, självklarheter och egna amatør-koncept, m.m. - om Du inte ska leva i 200.000 år....
R
mike34 skrev:Kan konstatera att Sperrlings alster låter högt både i audio och forum form.
Ser fram emot en föreläsning/mätning/demonstration/debatt om/av allt detta var och när det nu blir av.
Eller kanske: "Försök inte lära gamla hundar sitta, isynnerhet inte om de börjar närma sig 200 år."
SLUT FØR NU - FØR NU MÅ JAG FÅ RO ATT JOBBA OM DET SKALL BLI TID ØVER FØR NÅGON DEMO OCH NÅGOT LTS-MØTE INOM EN RIMLIG FRAMTID!
sperrling skrev:MEN - TÄNK OM JAG HAR RÄTT DÅ - OCH ATT ALLT DETTA ANONYMA BLABBANDET PÅ NÄTET VERKLIGEN SKAPAR FARLIG STRESS, ONØDIGA KONFLIKTER OCH MERA INSKRÄNKTHET, ALIENERING OCH GER ADHD-LIKNANDE EFFEKTER OCH SKADOR HOS I SYNNERHET SOCIALT OCH KÄNSLOMÄSSIGT OMOGNA INDIVIDER OCH DERAS HJÄRNOR OCH NERV-SYSTEM, M.M. - ALLTSÅ KANSKE ALLA UNDER 50+....?
TÄNK NU OM EN SÅ'N "WHISTLE-BLOWER" SOM JAG HAR RÄTT OCH EN OCH ANNAN POÄNG....
OCH TÄNK OM ALLA DESSA ANONYMA HI-FIDELITTI' CHATTANDE STACKARE INTE HINNER HØRA OCH UPPLEVA DET SOM DE BORDE ISTÄLLET FØR ATT LÄSA VAD ALLA DESSA BLABB-MAKARE SURRAR OM!?
sperrling skrev:JAG MINNS SÄRSKILT, APROPOS KOMMUNIKATION OCH ATT FØRSTÅ ELLER MISSFØRSTÅ - OCH ÅTERKOMMER TILL NÅGRA BEGREPP SOM OFTA KAN VARA FØRLØSANDE NÄR DET DISKUTERAS KOMMUNIKATION, BÅDE TALAD OCH SKRIVEN...
PERLOKUT = vad talaren/avsändaren TROR och upplever själv att han eller hon säger...
ILLOKUT = vad mottagaren UPPFATTAR OCH tror att talaren eller avsändaren säger eller skriver.....
LOKUT = det som talaren; avsändaren egentligen semantiskt, lingvistiskt, gramattiskt, etc analyserat faktiskt och egentligen och mera objektivt sett de facto säger....
Piotr skrev:Morello skrev:Har Dahlqvist plockat fram motorsågen såhär på fredagseftermiddagen?
Här räcker en slö morakniv!
/Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster