Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Stewen skrev:Baselementen på mina 20 år gamla OA 51-or är murkna med sprickor i kanterna . Har kört utan det tjocka triangulära skyddet så ljuset har nog medvverkat till åldrandet. Funderar nu på att försöka uppgradera dem enl. en artikel med bilder på forumet. Var kan man köpa element, Jensenkondingar, spolar mm. ?
Erik_Johansson skrev:Kommer baselementet endast att passa i 51:an eller kommer det även vara möjligt att uppgradera ex. OA50 och/eller OA52 med det nya elementet?
/Erik
...inbäddad eller "filtig".
IngOehman skrev: ...
Både den ersättande nya basen Carlsson B71 och diskantelementet Carlsson T11oa-II kommer att gå att köpa på HiFi-kit under 2008.
Vh, iö
Soulman skrev:Varför används inte standardelement till Carlssonhögtalare?
Så stor förändring på elementen har väl ändå inte utförts för att det skall behöva utföras överhuvudtaget egentligen? Sade han som inte vet ett skvatt om detta. Ingen info finns ju vad jag vet om detta.
Eller är syftet helt enkelt att vara en imkomstkälla för SSC?
Tja lansering 2008, ganska stort tidsspann. Det gäller att gardera sig. Tycker att jag könner igen beteendet från tidigare. Alltså inget har SSC tagit till sig av kritiken?
Jocke skrev:Eller, betyder kanske B71 att det är ett 7,1" baselement?![]()
utvecklingen av element är ingen inkomstkälla för SSC alls. Det är en kostnad.
De får sin inkomst via licensavgifter per såld enhet.
Soulman skrev:Varför används inte standardelement till Carlssonhögtalare?
Så stor förändring på elementen har väl ändå inte utförts för att det skall behöva utföras överhuvudtaget egentligen?
Tja lansering 2008, ganska stort tidsspann. Det gäller att gardera sig. Tycker att jag könner igen beteendet från tidigare. Alltså inget har SSC tagit till sig av kritiken?
(Jag kommer inom kort att starta en tråd som handar om egenskaperna hos den nya diskantelementet Carlsson T11oa-II. Där går jag även igenom egenskaperna hos de tre "föregångarna" Peerless KO10DT, VIFA D25AG-35-06 och Carlsson T11-oa, med alla deras för- och nackdelar.)
Standardelement passar nästan alltid bara i konstruktioner som gjorts "baklänges", det vill säga där de anpassats till "de element som går att köpa". Det blir alltid trista kompromisser.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 10 gäster