Moderator: Redaktörer
Callisto skrev:Ok, det är kanske basmoduler det kallas och inte basstöd (som jag menar).
The_Man skrev:men om det inte är högre ljudnivå på basen man vill åt, alternativt djupare bas......vad är det då man ska ha en(eller flera) basmoduler till?
The_Man skrev:Det där lät kanske konstigt men spelar man inte så högt så behövs ju inte några basmoduler för att ha en behagligt låg nivå på disten. Så nog kan man säga att det är mer bas man är ute efter när man skaffar basmoduler...
IngOehman skrev:Callisto skrev:Ok, det är kanske basmoduler det kallas och inte basstöd (som jag menar).
Jag tror det var basstöd du menade, men att du missförstått hur de fungerar och vad de gör.
(Basmoduler är ju grunkor som inte har något specifik ljudandenivå alls, och som verkligen inte
per automatik ger mera bas. Det vill säga det är system som man måste justera in för att det
skall gå att avgöra om de ökar eller minskar basen. Att man däremot kan missförstå basstöd
och tro att de automatiskt ger en ökad basnivå kan jag förstå dock, men det har vi väl utrett
nu hoppas jag.)
Men allt detta frånsett - vad var det du ville säga med liknelsen egentligen?
Det verkade som om du avsåg antyda att jag hade för avsikt att färga - och det har vi väl i så
fall i varje fall utrett att det var fel - alltså ett missförstånd från din sida, eller hur?
Vh, iö
avr7000 skrev:Ja man spelar så högt att saker i rummet, fönster, väggar, prylar etc. börjar skallra och låta... Det hör ju inte precis till det återgivna materialet
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster