Moderator: Redaktörer
Sanny_X skrev:Hur låter "transistor"?
Sanny_X skrev:Kallt = utan dist?
Hårt = dynamiskt?
Är det rätt uppfattat?
Nattlorden skrev:Elektrocompagniet tillhör väl definitivt den kalla, hårda skolan? Elller har de bytt stil under de gångna 10 åren?
meanmachine skrev:Sanny_X skrev:Kallt = utan dist?
Hårt = dynamiskt?
Är det rätt uppfattat?
Jope! Troligen.
lennartj skrev:Mitt bestående intryck handlar inte om "transistor" eller "hårt" utan om kontroll i övermått. Musiken hölls i ett järngrepp, det "svängde" aldrig.
Är det inte kul att lyssna på musik kan det kvitta för mig.
lennartj skrev:Är det inte kul att lyssna på musik kan det kvitta för mig.
lennartj skrev:[De är några år sedan jag lyssnade på Electrokompaniet. Mitt bestående intryck handlar inte om "transistor" eller "hårt" utan om kontroll i övermått. Musiken hölls i ett järngrepp, det "svängde" aldrig, så de blev strukna från min lista över intressanta produkter.
jeppe skrev:Jag hade integrerade ECI4 ett tag, märklig pjäs. Läcker att se på, röster lät ovanligt "krämigt" fina, basen var ostram och lite överdriven. Volymkontrollen blir "mättad" runt kl.1 och sen hände inte mycket mer. piP som jag hade då kunde spela lite över medelvolym, det var max. Volymkontrollen brusade också varje gång man ändrade volym på lågt ljud.
Jag tror inte det var ett måndagsex heller eftersom fler rapporterade liknande fel på forum här och var.
Jag litar i varje fall inte på EC så värst mycket efter det.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster