Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
dimitri skrev: SSC har ingen egen kanal för att nå ut med information.
celef skrev:jag tycker bara att det är olyckligt att man valt en sån extremt oa52-lik utformning på larsenburkarna, man hade nog kunnat löst formen på annat sätt. och av den anledningen så har jag svårt att inte tro att man har haft uppsåt att "renomésnylta"
om jag hade varit upphovsman till oa52 så hade jag blivit rasande på larsens högtalare
Låter som ett spännande koncept.JTarnstrom skrev:Jag vet inte hur SSC arbetar men kanske finns det en framtid i att fungera som konsulter åt tillverkare som vill satsa på det ortoakustiska konceptet. Att få SSC:s godkännande med tillhörande stämpel och möjlighet att tillgodogöra sig vissa begrepp i marknadsföringen kanske kan vara ett verksamt sätt att förvalta arvet vidare. Att få så många som möjligt att utveckla Stig Carlssons idéer måste vara det bästa sättet att föra arvet vidare.
Ändrat: feltssavnign
Tärnström
Vee-Eight skrev:Vart var raseriet när Audio pro lanserade sina Cube-högtalare? Vem blev förbannad när man såg Kibri etc etc.
Wideglide skrev:celef skrev:jag tycker bara att det är olyckligt att man valt en sån extremt oa52-lik utformning på larsenburkarna, man hade nog kunnat löst formen på annat sätt. och av den anledningen så har jag svårt att inte tro att man har haft uppsåt att "renomésnylta"
om jag hade varit upphovsman till oa52 så hade jag blivit rasande på larsens högtalare
Fast läser man första inlägget så ligger Larsen bakom båda...
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... sc&start=0
Alltså inte mycket att bråka om...
Gott Nytt År f.ö
Kaffekoppen skrev:Vee-Eight skrev:Vart var raseriet när Audio pro lanserade sina Cube-högtalare? Vem blev förbannad när man såg Kibri etc etc.
Jag tycker bara att det är trist att SSC inte får tummen ur, men kul att andra får det.
Wideglide skrev:Jag påstår att cad-ritningen från -99 liknar/påminner om Larsen4, inget annat.
Vart var raseriet när Audio pro lanserade sina Cube-högtalare? Vem blev förbannad när man såg Kibri etc etc.
Vem talar om plagiat när det gäller alla andra högtalare med mer konventionellt utseende? 99 procent av alla golvhögtalare ser ju likadanda ut...
Fast läser man första inlägget så ligger Larsen bakom båda...
Om vad? Att den inte liknar od11?
Hur kan det komma sig att så många har fått de associationerna?
petersteindl skrev:För övrigt är den ena högtalaren på bilden felvänd. Ni får själva lista ut vilken![]()
MvH
PS
I've always like direct/reflecting loudspeakers ever since I heard the Swedish Sonab range way back in 1972.
Keen readers will recognise the similarity of concept with the Canon range. Those with white-fringed goatees may even remember Sonab. Come back. Prof. Stig Caarison, all is forgiven. . .
Kaffekoppen skrev:I've always like direct/reflecting loudspeakers ever since I heard the Swedish Sonab range way back in 1972.Keen readers will recognise the similarity of concept with the Canon range. Those with white-fringed goatees may even remember Sonab. Come back. Prof. Stig Caarison, all is forgiven. . .
Tror nästan på en felstavning här...
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster