Men visst är det kul att kunna byta skiva med fjärren! Äntligen har man blivit av med den sista motionen!
Moderator: Redaktörer
Noterar särskilt frånvaron av mikrodetaljer i dagens inspelningar. Har inte kunnat höra ”akustiken” från omslutningsväggarna på jag vet inte hur länge. Inte ens vid s.k. levande inspelningar av klassisk musik i ett kyrkorum.
woland skrev:BB skrev:Noterar särskilt frånvaron av mikrodetaljer i dagens inspelningar. Har inte kunnat höra ”akustiken” från omslutningsväggarna på jag vet inte hur länge. Inte ens vid s.k. levande inspelningar av klassisk musik i ett kyrkorum.
Ja, jag kan bara hålla med och det finns inget media i världen som kan reparera en dålig inspelning. Dagens inspelningstekniker verkar vara lika tondöva som idoljuryn.
woland skrev:Lyssnar inte på musik från dator. Låter illa. Mvh
Vovven skrev:Jag undrar ibland hur framtiden kommer att se ut för krävande musikkonsumenter. I takt med att allt fler snarare ser till det praktiska och inte till det kvalitetsmässiga samtidigt som allt fler inte har intressa av att betala för sin konsumption. Är det då konstigt att musikproducenter inte lägger ner sin själ för att slutresultatet skall bli optimalt. Hela musikbranshen upplever en degenerering när det gäller det musikaliska, allt går allt snabbare. Förr kunde man läsa på vinylomslagen att en viss skiva spelats in i en viss studio under flera månader, idag produceras en platta på några timmar eller dagar. När konsumenterna eftersträvar volym och inte kvalitet blir resultatet därefter. Det enda riktigt ärliga musikformatet är vinylen, CD´n låter numera bra men är framför allt mer praktisk än vinylskivan. MP3 formatet är än mer praktiskt.
Det verkar som om kvalitet numera är ett mått på hur mycket musik man kan trycka in i en liten kinatillverkad dosa för några hundralappar.
I dag växer det upp en hel generation som inte har en aning om vad HiFi är
Mitt i all denna masskonsumtion är det dock glädjande att det finns människor som stolt bär på traditionen att kvalitet får kosta.
Hälsningar
Användare som besöker denna kategori: Ayrton, Google [Bot] och 16 gäster