Kevin_Mitnick skrev:Almen skrev:Kaffekoppen skrev:frilins skrev:Meningen med mitt inlägg var att jag själv skulle lagt merdelen av pengarna på högtalarna och inte slutsteget.
Jag tror nämligen det skiljer mer ljudmässigt mellan olika högtalarna än elektroniken.
Jag skulle också procentuellt lägga en rätt mycket större andel på högtalarna.
Men vänta nu: Jon_S funderar på ett steg för 5500:- till ett par högtalare som kostar typ 90 000:-.
Borde han köpa dyrare högtalare, eller billigare förstärkare?
Exakt, men poängen för frilins var nog att få ge iö en känga

Nejdå inte IÖ utan hans lärjungar.
Jag känner inte IÖ men visst, ok, jag blir väl lite skum när någon utrycker saker som att "mina högtalare som kostar 30 000 låter bättre än dom flesta i 300 000 kronors klassen" och sedan säger mannen att han inte marknadsför sina grejor...
Jag undrar hur många som kastade ut sina 300 000 kronors högtalare och köpte sig ett par av IÖ:s?
Men hans lärjungar, ja vad ska man säga...
En här tyckte att "det är bara att åka och handla dom, behöver inte ens lyssna!?"
Själv fick jag av en annan besked på att han besökt ett 50!? tal studios i Sverige och ingen av deras utrustning lät så bra som hans PIP hemma.
Jag undrar om vi inte också borde ge oss ut i världen och be Decca, CBS masterworks, Abbeyroad studion etc. göra av med sina monitors och installera PIP.?
Ja just det ja, det glömde jag, där står ju B&W 801:tor men det kan ju inte vara möjligt dom distar ju.
Vilken nivå!
Hur ska man kunna ha en seriös dialog med sådana uttalanden.
Jag antar att det var er jag läste om som flyttade hit från ett annat forum som hade tröttnat, jag förstår dom.
Jag har inte varit här länge och jag kommer nog inte att vara här så länge till, synd men så är livet.