Det är lite lurigt med placeringen men följande kommer att ske:
*Stereobänken kommer att flyttas mot mitten av rummet, det står en byrå bredvid som ska bort.
*Larsen 4 placeras en bit bort från stereobänken för att i möjligaste mån undvika att den "stör" ljudflödet.
*Då det är fönsterkarm i vägen kommer jag att initialt placera några gamla hyllplan mot högtalarna för extra basstöd. Funderar sedan på att bygga ett par rejälare stöd senare.
Rummet är lite lurigt, ett vardagsrum med fönsterparti mot söder. Dessutom finns diverse bokhyllor och annat smått och gott där som delvis försvårar men jag har mina idéer.
Vad det gäller Luxor så helt rätt, de är inte matchade mot Larsen. Däremot fungerar de i den placering som måste till bak (två högtalare hängande på väggen, två står vinklade på hyllor). Har tyvärr ingen möjlighet att ha ett par golvare bak, det skulle kräva att soffan åker ut.
Idealet är då Larsens kommande center/surround till L4 eller Carlsson OA-40CS då det är nödvändigt att hänga högtalaren på väggen.
Har som sagt en del att pyssla med idag, kommer att starta en ny tråd med mina första intryck när allt är inkopplat och klart och beskriva anläggningen närmare. Kanske bäst i medlemspresentationer?
Åtminstone en del av det hela.