oseriösa säljare och köpare

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Vem är oseriös? Philip eller Thielsäljaren? (läs inlägg först ;-) )

Philip
10
25%
Thielsäjaren
30
75%

Antal röster : 40

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-03-04 02:44

Lust skrev:
The_Man skrev:
phloam skrev:
The_Man skrev:Det är väl ändå köpare som ställer kraven, inte säljaren....nu pratar vi döda ting. Levande varelser är en helt annan sak.....

Men säljaren kan väl också ställa krav..? Eller hur menar du? Man förhandlar tills kraven på båda sidor är ömsesidigt acceptabla. Annars tack o hej.

Nä när man ska sälja en pryl så ser jag inget som helst behov av krav från säljaren...jo ett och det ska eventuellt vara priset.(men även där kan man få släppa sina krav som säljare...om man nu vill sälja produkten)

Det är den som sätter ut en annons som kan ställa eventuella krav.

Sedan må det vara en köpes- eller säljesannons.

Jag tycker nog att den som ringer på en annons (såväl sälj som köp) kan ställa krav också, t ex att den som annonserar talar sanning.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2008-03-04 09:28

nu med den bakgrund som trådskaparen har angett så har han nog rätten, men annars tycker jag att andrahandsmarknaden är bra jobbig - och särskilt jobbiga tycks andrahandsköparna vara, maken till snackare har jag aldrig stött på - en del tycks ringa bara för att snacka av sig och berätta deras historia om ditten och datten - helt sjukt
Bikinitider

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2008-03-04 10:38

The_Man skrev:Nä när man ska sälja en pryl så ser jag inget som helst behov av krav från säljaren...jo ett och det ska eventuellt vara priset.(men även där kan man få släppa sina krav som säljare...om man nu vill sälja produkten)

Tja, jag är säkert en oseriös säljare också... men skall jag bli av med mina Canton så är definitivt ett krav från min sida att köparen hämtar dem.

Helst vill jag gilla köparen också och ha en känsla av att han kommer att vilja behålla dem länge... inte bara till nästa bytarlusta och då lämna vidare dem till någon mindre nogräknad. Emotionell koppling? Jodå...
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Föregående

Återgå till Köpråd