Moderator: Redaktörer
Richard skrev:I övrigt distorsionsvärden nästan i klass med Denon 1907.
H. Richard.
Rydberg skrev:Morello skrev:Är inte Klimax en ganska medioker switchmodestärkare med moduler från BeO?
Nä det tror jag inte, har för mig att det är en A/B-konstruktion med switchad nätdel.
...while the Linn offers 110Wpc into 8 ohms (20.4dBW) at our usual 1% THD clipping point (fig.16), it doesn't quite meet its 230Wpc specification into 4 ohms, delivering 210W into that load (20.2dBW)
....more important, the Klimax Twin emitted loud whirring sounds as it approached its limit with continuous drive into 4 and 2 ohms. Into the latter, it actually cut off before the actual clipping point was reached, suggesting that low impedances are best avoided. This would appear to disqualify the Klimax Twin for use with Linn's own state-of-the-art Komri loudspeaker, which dips well below 4 ohms in the high treble and the upper bass.
Morello skrev:Rydberg skrev:Morello skrev:Är inte Klimax en ganska medioker switchmodestärkare med moduler från BeO?
Nä det tror jag inte, har för mig att det är en A/B-konstruktion med switchad nätdel.
Aha, är det den där budgetmaskine med LM3886-kretsar?
Almen skrev:Budgetmaskin á $8995!
Nja...
Rydberg skrev:Morello skrev:Rydberg skrev:Morello skrev:Är inte Klimax en ganska medioker switchmodestärkare med moduler från BeO?
Har bestämt för mig att klimax är uppbyggd med hederliga Sankentransistorer(mycket budget är det inte heller)
dimitri skrev:Rydberg skrev:Morello skrev:Rydberg skrev:Morello skrev:Är inte Klimax en ganska medioker switchmodestärkare med moduler från BeO?
Har bestämt för mig att klimax är uppbyggd med hederliga Sankentransistorer(mycket budget är det inte heller)
Urklippt från sidan 3, ovanst. länk:
"Of even greater interest is the absence of discrete transistors in either of these solid-state "amplifiers"—the Kontrol and the Twin use op-amps exclusively. Ian Wilson says that Linn prefers working with these devices for a number of reasons, chief among which are the sonic benefits that arise from keeping signal paths very short. (Incidentally, the Kontrol and Twin are completely free of capacitors in their signal paths as well.) The Twin's output stage runs in class-AB. "
Moment-23 skrev:Richard skrev:I övrigt distorsionsvärden nästan i klass med Denon 1907.
H. Richard.
Nja, inte riktigt. Under vilka mätförhållanden är disten likvärdig?
Jag har hört båda dessa och det är som natt och dag. Sorry Richard men klimax låter ljusår bättre. Om det är värt merpriset är väl tveksamt, det finns mycket där ute som låter bättre än Denon 1907, min NAD C352 tex
Användare som besöker denna kategori: smorgar och 11 gäster